آژانس غنی سازی با سانتریفیوژهای IR-4 در نطنز را تأیید کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی رسماً شروع غنی سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته IR-4 در سایت نطنز را تأیید کرد.

آژانس غنی سازی با سانتریفیوژهای IR-4 در نطنز را تأیید کرد

به گزارش خبرنگاران از فارس،رافائل گروسی، مدیر کل آژانس بین الملل انرژی اتمی رسماً گزارش های پیشتر منتشر شده مبنی بر اینکه ایران غنی سازی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته IR-4 را در نطنز شروع نموده، تأیید کرد.

خبرگزاری رویترز بامداد چهارشنبه (به وقت تهران) در گزارشی نوشت که آژانس بین المللی انرژی اتمی در گزارشی به اعضای خود اطلاع داد که ایران غنی سازی اورانیوم را در سایت هسته ای خود در نظنز با سانتریفیوژهای پیشرفته نوع دوم IR-4 شروع نموده است.

رویترز با اشاره به این موضوع که آژانس این گزارش را دوشنبه به کشورهای عضو ارائه داده، نوشت: روز 15 مارس 2021 (25 اسفند) آژانس تایید نموده که ایران گازدهی به آبشار 174 عددی از سانتریفیوژهای IR-4 را که پیشتر در سایت غنی سازی اورانیوم نصب نموده بود با گاز هگزا فلوراید اورانیوم شروع نموده است.

رافائل گروسی روز چهارشنبه همچنین گفت که تهران اشاره نموده میخواهد آبشار سانتریفیوژی دیگر در تأسیسات نطنز نصب کند اما هنوز فرایند نصب آن را شروع ننموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6595

به "آژانس غنی سازی با سانتریفیوژهای IR-4 در نطنز را تأیید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آژانس غنی سازی با سانتریفیوژهای IR-4 در نطنز را تأیید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید