اردوغان: امیدواریم سوریه هر چه سریع تر به ثبات برسد

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس جمهور ترکیه در نشست مجازی سران فرایند آستانه ابراز امیدواری کرد سوریه هر چه سریع تر به ثبات و آرامش برسد.

اردوغان: امیدواریم سوریه هر چه سریع تر به ثبات برسد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه بعدازظهر امروز (چهارشنبه) در اجلاس مجازی فرایند آستانه که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، طی سخنانی گفت: امیدواریم که سوریه هر چه سریع تر به ثبات و آرامش برسد و هر کاری از دستمان برآید انجام خواهیم داد.

وی در ابتدای این نشست گفت: از اینکه دور هم جمع می شویم بسیار خوشحالم. از زمانی که فرایند آستانه را شروع کردیم برای تامین امنیت و ثبات در سوریه گام های مهمی برداشتیم. برای حفاظت از تمامیت ارضی و استقلال در این کشور تمام تلاش خود را خواهیم کرد. امروز هم مطمئن هستیم در این راستا گام برخواهیم داشت.

وی بیان نمود: تا امروز همیشه در کنار برادران و خواهران سوری بدون توجه به نژاد و باور های آن ها بودیم.

رئیس جمهور ترکیه گفت: برای میلیون ها پناهنده سوری آغوش خود را باز کردیم، برای اینکه سوریه تکه تکه نشود، تلاش زیادی انجام داده و مداخله کردیم و جلوی فعالیت های تجزیه طلب را گرفتیم.

اردوغان همچنین گفت: همکاری ای که در این زمینه خواهیم داشت بدون شک آینده این کشور را تعیین خواهد کرد. امیدوارم مشورت هایی که در این زمینه انجام می دهیم، برای کل منطقه و سوریه مفید واقع شود.

وی همچنین از طرف دولت و ملت ترکیه حادثه روز گذشته در یک کلینیک در تهران که منجر به کشته و مجروح شدن عده ای از هموطنان شد را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

این برای نخستین بار است که این نشست مهم به شکل مجازی برگزار می شود. قرار بود این نشست در اسفند 1398 با حضور سران سه کشور حاضر در مذاکرات فرایند آستانه به میزبانی تهران برگزار شود که به دلیل شیوع کرونا به تعویق افتاد.

مذاکرات موسوم به فرایند آستانه در پایتخت قزاقستان از سال 2015 به این سو برگزار می شود و در آن نمایندگانی از ایران، روسیه و ترکیه برای رفع هرچه زودتر بحران در سوریه تلاش دارند. اما طی سال های اخیر مذاکرات در این چارچوب به میزبانی پایتخت های این سه کشور نیز برگزار شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3053

به "اردوغان: امیدواریم سوریه هر چه سریع تر به ثبات برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اردوغان: امیدواریم سوریه هر چه سریع تر به ثبات برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید