العامری : ترکیه می خواهد در شمال عراق کمربند امنیتی ایجاد کند

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس ائتلاف فتح از دولت بغداد خواست دربرابر تجاوز نظامی ترکیه به عراق سکوت نکند و از تمام راهکارهای دیپلماتیک مناسب برای خاتمه دادن به این تجاوز استفاده کند.

العامری : ترکیه می خواهد در شمال عراق کمربند امنیتی ایجاد کند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری السومریه، رئیس ائتلاف فتح با ابراز نگرانی شدید از تجاوز نظامی گسترده ترکیه به شمال عراق گفت: این تجاوز به هربهانه ای که باشد پذیرفتنی نیست و هیچ توجیه بین المللی و قانونی ندارد.

هادی العامری توضیح داد: تجاوز اخیر ترکیه به خاک عراق با تجاوزات قبلی اش از لحاظ زمان و عمق نفوذ متفاوت است. در این تجاوز نظامیان ترکیه تا عمق 25 کیلومتری خاک عراق نفوذ نموده اند. این موضوع نشان می دهد، آنکارا در قبال عراق، سیاست عمل صورت گرفته را در پیش گرفته است و می کوشد یک کمربند امنیتی در شمال عراق ایجاد کند همچون کمربند امنیتی که درشمال سوریه ایجاد کرد.

وی با درخواست از ترکیه برای خروج فوری نظامیانش ازعراق توضیح داد: این اقدامات خصمانه به سود عراق و ترکیه نیست که روابط تاریخی، دینی و مالی گسترده ای با یکدیگر دارند.

رئیس ائتلاف فتح از دولت بغداد خواست در برابر تجاوز نظامی ترکیه به عراق سکوت نکند و تمام ابزارها و راهکارهای سیاسی و دیپلمات مناسب را برای خاتمه دادن به این تجاوز و جلوگیری از تکرار آن، به کارگیرد.

وی از تمام نیروها و جریان های عراقی دعوت کرد تا موضعی واحد در برابر تجاوزات ترکیه و حفظ حاکمیت ملی عراق اتخاذ نمایند.

العامری در خاتمه از دولت بغداد خواست تا موضوع تجاوز نظامی ترکیه به عراق را در مجامع بین المللی، سازمان کنفرانس اسلامی و اتحادیه عرب مطرح کند و آن را مورد پیگیری قرار دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3320

به "العامری : ترکیه می خواهد در شمال عراق کمربند امنیتی ایجاد کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "العامری : ترکیه می خواهد در شمال عراق کمربند امنیتی ایجاد کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید