امضای قانون پوتین تا 2036

به گزارش مجله بای بلاگ، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، اصلاحات در قانون اساسی این کشور را امضا کرد. یکی از مهم ترین بندهای این اصلاحات، تغییر در قوانین انتخاباتی است که به وی اجازه خواهد داد برای دو دوره دیگر کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شده و تا سال 2036 در رأس قدرت بماند.

امضای قانون پوتین تا 2036

به گزارش سایت شبکه خبری الجزیره، ولادیمیر پوتین 15 ژانویه 2020 (25 دی ماه 1398) پیشنهاد اصلاحات در قانون اساسی را مطرح کرد، این پیشنهاد با وجود مخالفت اپوزیسیون در رفراندوم اول جولای همان سال (11 تیر ماه 1399) به قضاوت مردم گذاشته شد. 68 درصد از مردم روسیه در این رفراندوم مشارکت کردند که 80 درصد از آنان به این تغییرات پاسخ آری دادند. پس از آن دوما و سنای روسیه نیز آن را تأیید کردند. این تغییرات تا به امروز منتظر امضای ولادیمیر پوتین بود که وی دوشنبه این اقدام را انجام داد.

بنا بر این گزارش ولادیمیر پوتین که از ماه اوت 1999 تا مه 2000 به عنوان نخست وزیر بوریس یلتسین وارد حلقه قدرت در روسیه شده بود، اولین بار سال 2000 به عنوان رئیس جمهوری روسیه برگزیده شد و به کاخ کرملین راه یافت. او دو دوره متوالی این پست را در دست داشت و با توجه به منع قانونی، سال 2008 متحد او، دیمیتری مدودف بر صندلی ریاست جمهوری تکیه زد و پوتین نیز به جای او به دفتر نخست وزیری رفت. عمر ریاست جمهوری مدودف تنها یک دوره بود و در سال 2012 پوتین دیگر بار کلید کاخ کرملین را در جیب گذاشت. با توجه به تغییرات در مدت زمان ریاست جمهوری در روسیه که از 4 سال به 6 سال ارتقا یافت، انتخابات بعدی روسیه سال 2018 برگزار گردید که ولادیمیر دیگر بار با اکثریت آرا برنده آن شد. انتخابات بعدی روسیه نیز 2024 برگزار می گردد.

قانون اساسی جدید روسیه شهروندان این کشور را که علاقه مند به در دست دریافت سمت ریاست جمهوری هستند، محدود به دو دوره نموده است و هر فرد تنها 12 سال حق ریاست جمهوری را خواهد داشت. اما این قانون عطف به ما سبق ندارد و به این ترتیب سال های ریاست جمهوری پوتین را در نظر نگرفته و به اصطلاح این مدت زمان را صفر نموده است.

بنابراین ولادیمیر پوتین بر اساس این اصلاحات می تواند، دو دوره دیگر نیز کاندیدای انتخابات گردد و در صورت پیروزی تا سال 2036 در مسند قدرت باقی بماند. به گزارش گاردین، اگر این اتفاق رخ دهد، پوتین می تواند رکورد جوزف استالین را که 29 سال بر اتحاد جماهیر شوروی حکومت کرد، بشکند و صاحب بیشترین مدت زمامداری در کشورش گردد. با این حال بعضی تحلیلگران تأکید نموده اند که شاید هنوز خیلی زود باشد که بخواهیم قضاوت کنیم رئیس جمهوری روسیه قصد داشته باشد باز هم کاندیدای انتخابات گردد. آنها به طور خاص به سن پوتین که سال جاری 69 ساله خواهد شد، اشاره می نمایند و معتقدند، تداوم ریاست جمهوری او تا سال 2036 به معنای آن است که وی در سن 85 سالگی کرملین را ترک خواهد گفت که از نظر این تحلیلگران غیرمنطقی است. مخالفان پوتین همچنین به بند دیگری از اصلاحات قانون اساسی که به نخست وزیران و رؤسای جمهوری روسیه، مصونیت قضایی مادام العمر می دهد، انتقاد دارند. از دیگر بندهای اصلاحات در قانون اساسی روسیه که مورد توجه قرار گرفته است، بند اعتقاد به خدا به عنوان یکی از ارزش های اصلی مردم روسیه است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6856

به "امضای قانون پوتین تا 2036" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امضای قانون پوتین تا 2036"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید