بایدن: حاکمیت قانون، قانون اساسی و اراده مردم آمریکا پیروز شد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی ان ان، جو بایدن ساعاتی پس از تأیید پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر در شهر ویلمینگتون ایالت دلاور به ایراد سخنرانی پرداخت.

بایدن: حاکمیت قانون، قانون اساسی و اراده مردم آمریکا پیروز شد

وی در این سخنرانی به صراحت از پیروزی خود دفاع و کوشش های دونالد ترامپ برای تغییر نتایج انتخابات را به شدت محکوم کرد.

بایدن به طور فهرست وار به شکست های تیم انتخاباتی ترامپ و متحدانش در دادگاه های ایالتی و فدرال و همچنین مجالس قانونگذاری ایالتی و بازشماری آراء که به تغییرات چندانی در آرای شمارش شده نیانجامید، اشاره نمود و کوشش های ترامپ و حامیانش برای ابطال نتایج انتخابات را بسیار افراطی و بی سابقه در آمریکا دانست.

بایدن در ادامه سخنرانی خود گفت: در این مبارزه برای روح آمریکا، دموکراسی چیره شد. ما مردم رأی دادیم. ایمان به نهادهای ما راسخ ماند. صحت انتخابات ما سالم و دست نخورده باقی ماند. و بنابراین اکنون زمان برگرداندن ورق، بهم پیوستن و التیام یافتن است.

وی همچنین از ترامپ و جمهوری خواهانی که کوشیدند فرآیندهای دموکراتیک را به شیوه ای بی سابقه باطل و بی اثر سازند، به شدت انتقاد کرد و گفت که مانورهای حقوقی کوششی از سوی مقامات منتخب و گروهی از ایالت ها بود که می کوشیدند دیوان عالی آمریکا را وادار سازند آرای بیش از 20 میلیون نفر در سایر ایالت ها را نادیده گرفته و ریاست جمهوری را به نامزد بازنده ای تحویل دهند که هم در کسب آرای الکترال و هم در کسب آرای عمومی شکست خورده است.

بایدن در ادامه سخنان خود این شرایط بوجود آمده را ناشی از عدم احترام به خواست و اراده مردم و حاکمیت قانون و همچنین امتناع از محترم شمردن قانون اساسی آمریکا دانست.

رئیس جمهور منتخب آمریکا در این سخنرانی همچنین فهرستی از اقدامات موردنظر خود در روزهای نخست ریاست جمهوری ارائه کرد: مبارزه با همه گیری کرونا از جمله توزیع واکسن و کند کردن سرعت شیوع آن و همچنین بازسازی اقتصاد آسیب دیده از شیوع کرونا.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5355

به "بایدن: حاکمیت قانون، قانون اساسی و اراده مردم آمریکا پیروز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن: حاکمیت قانون، قانون اساسی و اراده مردم آمریکا پیروز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید