برگزاری مجازی تمام امتحانات سرانجام ترم دانشجویان ، به دانشگاه ها برای تمدید 2 تا 3 هفته ای ترم جاری اختیار داده شد

به گزارش مجله بای بلاگ، معاون آموزشی وزارت علوم درباره برگزاری مجازی امتحانات خاتمه ترم دانشجویان و اختیار تمدید دو تا سه هفته ای ترم تحصیلی جاری برحسب احتیاج شرح داد.

برگزاری مجازی تمام امتحانات سرانجام ترم دانشجویان ، به دانشگاه ها برای تمدید 2 تا 3 هفته ای ترم جاری اختیار داده شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، علی خاکی صدیق، معاون آموزشی وزارت علوم در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه گفت: در ابتدای سال تحصیلی جدید تصور شد که می توانیم تلفیق آموزش مجازی و حضوری را داشته باشیم، اما با توجه به مسائل پیش آمده تمام اقدامات آموزشی مجازی انجام شد.

وی با بیان اینکه با توجه به استمرار شرایط بیماری کرونا مقررات و بخشنامه های ابلاغی این دوران همچنان به قوت خود باقیست، ادامه داد: دانشگاه ها در ترم تابستان تا حد ممکن دروس عملی و کارگاهی خود را جبران کردند، اما تعدادی از دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با داشتن ابزارهای پیشرفته و زیرساخت های لازم بعضی آزمایشگاه ها و کارگاه های خود را به صورت الکترونیکی برگزار کردند.

معاون آموزشی وزیر علوم گفت: شعار معاونت آموزشی در شرایط پیش آمده توسعه، استقرار و استمرار آموزش الکترونیکی در نظام آموزشی است و برنامه ریزی شده تا پس از کرونا نیز آموزش مجازی تداوم پیدا کند و تحربه هایی که دانشگاه ها در آموزش الکترونیکی به دست آورده اند تداوم یابد البته آموزش در کلاس های درس مزایای خاص خود را دارد که طبق نظر بعضی صاحب نظران با هیچ شیوه ای قابل جایگزینی نیست اما ما وظیفه داریم که آموزش دانشجویان را ادامه دهیم تا دانشجویان از این حیث عقب افتادگی نداشته باشند.

استمرار آموزش مجازی در دوران پساکرونا

وی با بیان اینکه پس از کرونا نیز آموزش حضوری همراه با آموزش الکترونیکی خواهد بود، اضافه نمود: با توجه به پیش بینی امتحانات خاتمه ترم دانشجویان به صورت الکترونیکی برگزار می گردد؛ مگر اینکه اتفاق خاصی بیفتد و ما بتوانیم به صورت حضوری امتحانات را برگزار کنیم.

ارزیابی آموزش مجازی و دانشگاه ها با دو شیوه از ترم جاری

معاون آموزشی وزیر علوم ادامه داد: در ترم گذشته تجربه برگزاری امتحانات به صورت الکترونیکی را نداشتیم. در ترم جدید در نامه هایی به مراکز آموزش عالی عنوان شد تا از ابتدای ترم سنجش و ارزیابی دانشجویان را با بهره گیری از امتحان میان ترم، کوییز، دادن پروژه های کلاسی و غیره عملکرد دانشجویان در کلاس آنلاین در طول ترم انجام گردد و این نمرات با نمرات خاتمه ترم جمع بندی می گردد. درحقیقت وزن امتحانات خاتمه ترم در شرایط کنونی نسبت به ترم های تحصیلی گذشته باید کمتر باشد.

واحدهای درسی نوورودان کم است

وی با بیان اینکه دانشجویان نو ورود واحد های کمتری را نسبت به سال های گذشته می گذرانند، مطرح کرد: به دلیل اینکه یک و ماه و نیم از ترم گذشته، واحد های کمتری به دانشجویان نوورود ارایه شده است و در این خصوص دانشگاه ها می توانند برحسب احتیاج ترم تحصیلی جاری را دو تا سه هفته تمدید نمایند تا فشار زیادی به دانشجویان نوورود وارد نگردد.

بعضی دانشگاه ها برای عملکردشان در دوران کرونا تذکر گرفتند

خاکی صدیق بیان نمود: طبق ارزیابی ترم گذشته دانشگاه ها و مطالعات در این خصوص سیاست های جدید اتخاد شده است و در این بین حتی با بعضی از دانشگاه ها تماس گرفته و نسبت به عملکردشان تذکر داده شده است لذا در ترم جاری از نظر داخلی پرسشنامه ای باید از سوی دانشگاه ها با موضوع کارگروه آموزش الکترونیک تکمیل گردد همچنین از این ترم ارزیابی یا ارزشیابی جامعی توسط انجمن یادگیری الکترونیکی انجام خواهد گرفت.

محدودیت ها در فرایند آموزشی دانشگاه ها تاثیری ندارد

درباره شروع محدودیت های کرونا از اول آذر و شرایط کلاس های درس، خوابگاه ها، دروس آزمایشگاهی گفت: با توجه به این موضوع که آموزش دانشگاه ها به صورت غیر حضوری بوده است بنابراین این محدودیت ها تاثیری در فرایند کاری دانشگاه ها ندارد، آموزش ها همچنان به صورت مجازی برگزار می گردد.

نامه وزیرعلوم به دانشگاه ها برای تکمیل پروژه های عملی دانشجویان تحصیلات تکمیلی با رعایت پروتکل ها

معاون وزیر علوم ادامه داد:، اما در حوزه پژوهش وزیر علوم نامه ای به دانشگاه ها ابلاغ نموده اند که براساس آن به دانشجویان تحصیلات تکمیلی که پروژه عملی انجام می دهند و یا احتیاج است که حتما از آزمایشگاه استفاده نمایند، اجازه داده می گردد با رعایت پروتکل های بهداشتی حضور داشته و به فعالیت خود بپردازند.

خاکی صدیق اضافه نمود: تعداد کمی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی که در خوابگاه ها حضور دارند که می توانند با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی در خوابگاه ها حضور داشته باشند و خوابگاه ها تعطیل نیست.

وی ادامه داد: حداقل یک سوم کارکنان در دانشگاه ها حضور خواهد داشت. جلسات دفاع از خاتمه نامه ها نیز به صورت غیر حضوری برگزار می گردد.

خاکی صدیق توضیح داد: کارمندان مستخدمین دولت هستند. آن ها هم مطابق مقررات دولت باید سر کار باشند و حداکثر تا یک سوم کارمندان و کارشناسان می توانند با اولویت پشتیبانی فعالیت های جاری در حوزه آموزش یادگیری الکترونیک و پژوهش ها و حفاظت از دانشگاه ها و تاسیسات حضور یابند.

جلسات دفاع متوقف نشده است

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید نمود: جلسات دفاع نیز در شرایط فعلی متوقف نخواهد شد. دانشجویان می توانند پروپزال دکتری و ارشد را مطالبق قبل و به صورت الکترونیکی انجام دهند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5135

به "برگزاری مجازی تمام امتحانات سرانجام ترم دانشجویان ، به دانشگاه ها برای تمدید 2 تا 3 هفته ای ترم جاری اختیار داده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مجازی تمام امتحانات سرانجام ترم دانشجویان ، به دانشگاه ها برای تمدید 2 تا 3 هفته ای ترم جاری اختیار داده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید