بستر کارآموزی دانشجویان و کارآفرینی برای دانش آموختگان دانشگاه فراهم شد

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس دانشگاه پیغام نور گفت: بستر کارآموزی برای دانشجویان در حال تحصیل دانشگاه پیغام نور و کارآفرینی برای دانش آموختگان در دو برنامه مستقل و با هدف اشتغالزایی و تضمین شغل آینده جوانان فراهم شده است.

بستر کارآموزی دانشجویان و کارآفرینی برای دانش آموختگان دانشگاه فراهم شد

به گزارش خبرنگاران، دکتر محمدرضا زمانی همزمان با نهمین سفر منطقه ای و بیست و هشتمین بازدید استانی هیات رئیسه دانشگاه پیغام نور در ملاقات با استاندار خوزستان اضافه کرد:دفاتر کانون عالی کارفرمایان که تمامی صنوف کشور را پوشش دهی می نمایند، هم اکنون در 31 مرکز دانشگاه پیغام نور در استانها فعال است و هر دانشجو بر اساس رشته و یا علاقه خود می تواند دوره کارآموزی را در صنف مربوطه گذرانده و تخصص لازم را کسب کند.

رئیس دانشگاه پیغام نور تفاهم نامه این دانشگاه با معاونت توسعه روستایی را بستر بسیاری مناسبی برای دانش آموختگان دانشگاه پیغام نور و همچنین دیگر دانشگاه ها دانست و گفت: این تفاهم نامه بر اساس پتانسیل و فرایند اشتغالزایی هر منطقه، دوره هایی را با همکاری مدیران کل توسعه روستایی برای دانش آموختگان دانشگاهی برگزار می نماید و دانش آموختگان پس از اخذ گواهی می توانند از وام 100 میلیونی باکارمزد 6 درصد برای اشتغال و کارآفرینی برخوردار شوند.

وی از برنامه دانشگاه پیغام نور برای توسعه این دوره ها در سراسر کشور اطلاع داد و اضافه کرد: در حال حاضر دوره های کارآفرینی در 7 استان به صورت پایلوت شروع شده و برنامه این است که پس از تحلیل فرایند برگزاری دوره ها بتوانیم در سال آینده در سراسر کشور گسترش دهیم.

دکتر زمانی ابراز امیدواری کرد: با یاری استانداری ها و فرمانداری ها در سراسر کشور بتوانیم بسترهای اشتغالزایی دانش آموختگان دانشگاه ها را به شکل مطلوبی فراهم کنیم.

رئیس دانشگاه پیغام نور همچنین با اشاره به آزمون های انتها نیمسال دانشگاه پیغام نورو برگزاری سه میلیون نفر آزمون در هر نیمسال گفت: آزمون های دانشگاه پیغام نور متمرکز و همزمان با دقت بسیار بالا برگزار می گردد.

وی همچنین از اختصاص وام با کارمزد یک و 4 دهم درصد به کلیه دانشجویان برای پرداخت شهریه اطلاع داد و گفت: شهریه دانشگاه پیغام نور یک سوم دانشگاه های شهریه بگیر است و با وجود این، دانشگاه برای دانشجویان این دانشگاه که اغلب از قشر متوسط و محروم هستند، شرایطی را فراهم نموده که برای پرداخت شهریه دغدغه ای نداشته باشند.

وی اضافه کرد: طبق تفاهم نامه هایی که دانشگاه پیغام نور با بانک های مختلف امضا نموده است، کل شهریه دانشجویان با یکبار مراجعه به بانک پرداخت می گردد.

دکتر زمانی به طرح ساماندهی وزارت علوم اشاره نمود و اضافه کرد: با توجه به کاهش جمعیت دانشجویی در تمامی مراکز آموزش عالی کشور، دانشگاه پیغام نور نیز برای ساماندهی مراکز آموزشی خود باید اقدام کند و در این راستا در حال مطالعه هستیم که مراکز موجود به نحو شایسته ای ساماندهی و تقویت گردد به نحوی که به طور مثال در بسیاری موارد با نگاه بومی ومنطقه ای با تغییر ماموریت به مرکز نوآوری و خلاقیت و مرکز رشد تبدیل گردد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه پیغام نور، وی تاکید نمود: ساماندهی دانشگاه به هیچ عنوان به معنای تعدیل نیرو نیست و در این طرح هیچ آسیبی به کارکنان و نیروهای دانشگاه نخواهد رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 430

به "بستر کارآموزی دانشجویان و کارآفرینی برای دانش آموختگان دانشگاه فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بستر کارآموزی دانشجویان و کارآفرینی برای دانش آموختگان دانشگاه فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید