تجمع معترضان به حذف مجسمه روزولت

به گزارش مجله بای بلاگ، معترضان به حذف مجسمه تئودور روزولت رئیس جمهور سابق ایالات متحده از مقابل موزه تاریخ طبیعت آمریکا در مقابل این موزه گردهمایی کردند.

تجمع معترضان به حذف مجسمه روزولت

به گزارش خبرنگاران، ایسنا به نقل از نیویورک پست نوشت: هفته گذشته خبر قطعی شدن برنامه حذف مجسمه تئودور روزولت رئیس جمهور سابق ایالات متحده از مقابل موزه منتشر شد اما روز یکشنبه حدود 150 نفر برای جلوگیری از حذف این مجسمه در مقابل این موزه شعار تدی را نجات بدهید و تاریخ را نجات دهید سر دادند.

  • موزه های جهان را با موبایل بگردید

این مجسمه یادبود تئودور روزولت بیست و ششمین رئیس جمهور ایالات متحده را سوار بر اسب و در کنار یک مرد سرخ پوست و یک مرد آفریقایی تبار نشان می دهد و از سال 1940 در مقابل درب ورودی موزه طبیعت آمریکا واقع شده است.

معترضان روز یکشنبه پلاکاردهایی با جملاتی همچون از یادبودهایمان دفاع کنید و اگر تاریخ را پاک کنیم نمی توانیم از گذشته درس بگیریم در دست داشتند.

تصمیم برداشتن این مجسمه از سطح شهر نیویورک توسط مسوولان موزه ارائه شد و به دنبال آن شهردار نیویورک با این تصمیم موافقت کرد.

بیل دبلاسیو ـ شهردار نیویورک ـ پیش تر اعلام کرده بود: موزه تاریخ طبیعت آمریکا درخواست حذف مجسمه تئودور روزولت را به این دلیل مطرح کرده که این مجسمه از سیاه پوستان و سرخپوستان تصویری به عنوان افرادی تحت استعمار و نژاد پست ارائه می دهد ... من از این درخواست حمایت می کنم. این تصمیمی درست است و اکنون زمان مناسبی برای حذف این مجسمه مشکل ساز است.

خبر حذف این مجسمه درحالی منتشر شده که مرگ جورج فلوید شهروند سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس این کشور مدتی است آتش اعتراضات جدیدی برای مقابله با نژادپرستی را در ایالات متحده و برخی از کشورهای اروپایی روشن کرده است. به دنبال این اعتراضات مجسمه هایی با تاریخچه استعماری و نژادپرستی هدف حمله معترضان قرار گرفته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2876

به "تجمع معترضان به حذف مجسمه روزولت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجمع معترضان به حذف مجسمه روزولت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید