توزیع اماکن ورزشی در خوزستان به عدالت نزدیکتر گردد

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/خوزستان استاندار خوزستان گفت: باید تراکنش و پخش شدن اماکن ورزشی در حوزه های مختلف استان به ویژه روستاها به عدالت باشد و به عدالت نیز نزدیک تر گردد.

توزیع اماکن ورزشی در خوزستان به عدالت نزدیکتر گردد

غلامرضا شریعتی در اولین جلسه شورای ورزش خوزستان در سال 99 که امروز (هفتم تیرماه) در استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: میدان ورزش باید میدان وحدت، همدلی و همگرایی باشد و خدا را شکر تا الان نیز همین جهت را طی نموده است و نگذاشته ایم میدان های ورزشی مان به میدان تفرقه تبدیل شوند و این جز با یاری و کوشش تمام فعالان امر ورزش محقق نشده است.

به گزارش خبرنگاران، وی اضافه نمود: با ورزش می توانیم غرور ملی ایجاد نموده و این غرور را مضاعف کنیم. ورزش نماد پیروزی و اراده ما است و ورزشکاران علاوه بر افتخارآفرینی برای استان، خالق نشاط، امید، سرزندگی و غرور جامعه نیز بوده اند. باید از میدان ورزشی صدای وحدت، همدلی و اتحاد بلند گردد زیرا ورزش اثر مضاعفی بر جامعه خواهد داشت.

استاندار خوزستان با اشاره به شیوع کرونا در کشور نیز مطرح نمود: در شرایط کرونا جامعه بیش از هر زمان دیگر به تقویت روحیه، نشاط و امید احتیاج دارد. خیلی از مسائل و مصائبی که کرونا پیش آورده و همچنین باتوجه به تلفات انسانی و مسائل مالی آن، می تواند جامعه را به سمت انفعال پیش ببرد که نقش ورزش و ورزشکاران در ایجاد روحیه امید، انگیزه و نشاط می تواند یک الگو باشد و ما را برای گذراندن این دوران سخت رهنمود کند. هر چه در این جهت با تعادل و همدلی حرکت و روحیه خودمان را برای ادامه پیروزی تقویت کنیم، خوب است.

وی اضافه نمود: هر جامعه ای که مقابل سختی ها و بحران ها، یأس و ناامیدی آن را فرا گرفت و احساس شکست به آن دست داد و از شرایط پیش رو نگران شد، در جهت سقوط قرار گرفته است. خدا را شکر جامعه، کشور و استان خوزستان، کوششش بر این بوده است که این دوران را با موفقیت همدلی و تحمل سختی ها پشت سر بگذراند.

شریعتی خاطر نشان کرد: در دولت های یازدهم و دوازدهم باوجود مسائل و تحریم های ظالمانه ای که وجود داشته است، واقعا در استان خوزستان نیز با بحران هایی روبرو بوده ایم اما سعی شده است در جهت برطرف این مسائل و ایجاد شرایط برای افتخارآفرینی ها، بیشتر گام برداریم و خدا را شکر هیات های مختلف هر کدام شرایط بهبودی بهتری را طی نموده اند.

وی اعلام کرد: امیدوارم پس از برطرف کرونا که ورزش را هم به رکود برده، بتوانیم به شرایط بهتری دست پیدا کنیم. البته کم کم در حال بازسازی در جهت ورزش هستیم که این مهم با رعایت پروتکل ها بوده است و در حال بازگشت به شرایط گذشته هستیم. تا به امروز با این ویروس سازگاری پیدا نموده ایم و برای بازگشایی اماکن ورزشی نیز پروتکل هایی نوشته شد و این اماکن به تدریج بازگشایی می شوند تا شرایط حفظ گردد و برگشت به عقب نداشته باشیم و به جلو پیش برویم. همگی باید کوشش کنیم تا با طمأنینه و تدبیر حرکت کنیم.

استاندار خوزستان با اشاره به ارائه گزارش در مورد آنالیز شرایط و چالش پیش روی هیات نجات غریق و غواصی با توجه به آمار بالای مغروقین در استان خوزستان، گفت: از معاون عمرانی استانداری درخواست دارم ستادی با حضور مسئولان اداره کل ورزش و جوانان خوزستان و هیات نجات غریق و دیگر مسئولان در این زمینه تشکیل دهد و اگر لازم باشد ما هم این آمادگی را داریم که یکسری امکانات در این زمینه به هیات استان اختصاص دهیم تا به نحوی عمل گردد که شاهد از دست رفتن جان انسان ها نباشیم. ما باید از این جمعیت جوان، پویا و شاداب مراقبت کنیم.

وی همچنین درباره اختصاص یک اسکله قایقرانی از سوی استانداری به هیات قایقرانی استان، خاطر نشان کرد: امیدواریم این اسکله مستقر گردد تا هیات قایقرانی بتواند از آن استفاده کند.

شریعتی در واکنش به صحبت های رییس هیات وزنه برداری خوزستان درباره اینکه قرار بود پیش از این به مدال آوران این هیات، زمین هایی به صورت مشاع اختصاص داده گردد اما تا به امروز محقق نشده است، گفت: مجددا در این زمینه با آقای رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان صحبت خواهم کرد و بر انجام این مهم تاکید می کنم. این موضوع را پیگیری خواهم کرد و این مهم در دستور کار قرار می گیرد.

به گزارش خبرنگاران، استاندار خوزستان با اشاره به درخواست پیشکسوت ورزشی خوزستان برای صحبت با وزارت نفت جهت حمایت بیشتر از ورزش قهرمانی مطرح نمود: بحث توسعه ورزش و گسترش آن با یاری صنایع استان، نفت، پتروشیمی ها، فولاد و ... است. البته در مجلس مصوبه داریم که اینها نمی توانند به ورزش قهرمانی یاری نمایند. همچنین خود نفت هم با مسائل عدیده ای روبرو است. اما باز هم برای یاری به ورزش با آن ها صحبت و رایزنی خواهم کرد تا شرایط موجود تا جایی که امکان دارد بهبود بخشیده گردد. کوشش ما این است که در کنار ورزش خوزستان باشیم و خواهیم بود و در این جهت از هیچ کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

شریعتی اعلام کرد: ان شاءالله اماکن نیمه تمام ورزشی نیز تکمیل شوند. ضمن اینکه باید تراکنش و پخش شدن اماکن ورزشی در حوزه های مختلف استان به ویژه روستاها به عدالت باشد و به عدالت نیز نزدیک تر گردد.

وی درباره احداث پیست سوارکاری در اهواز نیز گفت: یک طرح مطالعاتی و جامع برای این کار در دستور کار است و اگر طرح زودتر انجام می شد، می توانستیم اقدامات بیشتری انجام دهیم. ان شاءالله این طرح آماده گردد ما نیز آماده ایم که این کار را در دستور کار قرار دهیم و خود من نیز بر احداث این پیست اصرار داشتم. به هر حال امیدوارم طرح هرچه سریع تر آماده گردد تا کار احداث شروع گردد.

وی درباره سالن 4500 نفری اهواز هم گفت: در این زمینه تفاهم نامه ای بین استانداری و وزارت ورزش و جوانان انجام شد و ما این آمادگی را داریم که سهم خودمان را برای احداث این سالن ارائه دهیم و همه باید کوشش کنیم تا مسائل کمتر گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2959

به "توزیع اماکن ورزشی در خوزستان به عدالت نزدیکتر گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توزیع اماکن ورزشی در خوزستان به عدالت نزدیکتر گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید