توضیح نوبخت درباره پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان ، پول در خزانه نباشد یک ریال حقوق پرداخت نمی شود

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با وجود شرایط تحریمی و تنگناهای اقتصادی سیاست دولت نگهداشت وضع موجود نیست بلکه با همه دشواری ها برداشتن گام های موثر در ارتقاء و بهبود شرایط است.

توضیح نوبخت درباره پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان ، پول در خزانه نباشد یک ریال حقوق پرداخت نمی شود

از پروفایل اینستاگرام behrouz azand دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، محمدباقر نوبخت در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان گیلان با اشاره به اینکه سال جاری با شرایط کاملا متفاوتی نسبت به سالهای قبل روبرویم، اضافه نمود : در شرایط تحریمی بی سابقه و دشواری های مالی ناشی از کرونا در مقایسه با کشورهای بزرگ شاهد مدیریت دقیق کشور هستیم.

وی با بیان اینکه با تحریم کم و بیش سازگار شده بودیم که شرایط ناشی از کرونا ایجاد شد، اعلام نمود : این بیماری نه تنها کشور ما بلکه جهان را تحت تاثیر قرار داد و موجب رکود جهانی و بیکاری شد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر پروژه های متعددی در کشور در دست اجراست و جوان ها در آنها اشتغال دارند و سعی می کنیم امور را به سمت بهبود پیش ببریم اما کشورهای بزرگ در اثر کرونا زمینگیر شدند.

وی با اشاره به اینکه امروز دو موضوع تحریم و کرونا را مدیریت می کنیم، شرح داد: در این مرحله از تحریم حتی اجازه فروش یک قطره نفت را از منظر بدخواهان نداریم اما کشتی ما خود را امروز به دریای کارائیب و ونزوئلا برای انتقال بنزین می رساند.

نوبخت با بیان اینکه باید 550 هزار میلیارد تومان از منابع عمومی کسب، هزینه و مصرف کنیم، اظهار کرد: نفت و مالیات از عمده ترین منابع درآمدی کشور هستند که هم اکنون بدلیل تحریم امکان فروش نفت نداریم و وصول مالیات هم بدلیل شیوع کرونا و دستور ستاد مدیریت ملی کرونا با تعویق سه ماهه روبرو شده و امکان وصل این درآمدها را هم نداریم و به ناچار باید در این شرایط از آنها برای تامین درآمد کشور چشم پوشی کرد و تنها راه واگذاری داراییهای مالی اعم از مولد سازی و واگذاری و یا استفاده از ظرفیت های بزرگ منابع کشور است.

وی با اشاره به اینکه منابع درآمدی کشور در سه بخش مصرف می شود، اظهار کرد: امور هزینه ای شامل دو بخش پرداخت های پرسنلی و سایر هزینه هاست که تلاش کردیم هر چه می توانیم در سایر هزینه ها صرفه جویی کرده و از آنطرف پرداخت های پرسنلی را واقع بینانه تنظیم کردیم.

وی گفت: باوجود این دشواری های مالی حقوق کارکنان همواره نه تنها به موقع پرداخت شده بلکه افزایشی برای حقوق شاغلان، بازنشستگان و مستمری مددجویان داشته ایم که اگر چه این افزایش بویژه در حقوق بازنشستگان با دشواری های زندگی مطابق نیست اما در هر صورت رقمی اضافه نموده شده است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به 448 هزار تومان اعتبار مصوب در بودجه سال 98 اعلام نمود: از این میزان 441 هزار تومان را پرداخت کردیم که 60 هزار میلیارد تومان از این میزان مربوط به طرح های عمرانی بوده است.

وی اظهار کرد: در سال جاری حداقل 70 هزار میلیارد تومان برای طرح های عمرانی پرداخت خواهیم کرد که تا هفتم خرداد ماه سال جاری 31 هزار و 220 میلیارد تومان اختصاص داده شده است.

وی یادآورشد: در شرایطی که در دولت دهم فقط 13 هزار میلیارد تومان اعتباربرای طرح های عمرانی پرداخت شده بود در سال 92 یعنی نخستین سال استقرار دولت یازدهم 22 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی پرداخت کردیم که قبل از سکانداری دولت یازدهم مصوب شده بود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در این شرایط با برنامه ای دقیق پیش می رویم، شرح داد: اگر پول در خزانه نباشد یک ریال حقوق پرداخت نمی شود و تامین این منابع مالی نیازمند تلاش و برنامه ریزی های دقیق است.

وی شرح داد: پروژه های مختلفی طی چندین ماه گذشته با همه مسائل بهره برداری شده که از جمله آنها آزادراه همت به کرج، تهران - شمال، راه آهن هشتگرد شامل 132 کیلومتر جهت دوخطه می باشد.

نوبخت اعلام نمود: هم اکنون برای برخی از طرح های عمرانی اعتبار نقدی در اختیار پیمانکاران می گذاریم تا کار سریعتر پیش برود.

وی با اشاره به اهتمام دولت در بخش اجرای پروژه های ریلی در کشور گفت: تمامی حلقه های منفصله در شبکه ریلی شناسایی شده و بر این اساس برنامه ریزی شده حداقل 730 کیلومتر راه آهن بندر چابهار را به زاهدان و شبکه سراسری وصل کنیم.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطر نشان کرد: سال جاری طرح های عمرانی بسیاری بهره برداری می شود که علاوه بر رفاه مردم و توسعه زیر ساخت ها، اشتغال زایی را به همراه خواهد داشت.

جانشین فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان گیلان با اشاره به اشتغالزایی یک هزار و 250 شغل ثابت از محل پرداخت تسهیلات در استان خاطر نشان کرد: کاهش نرخ بیکاری در استان تصادفی نیست و محصول برنامه ریزی دقیق و تلاش مضاعف است که در چنین شرایطی، اقدامی هنرمندانه است.

وی با بیان اینکه پروژه های اقتصاد مقاومتی و تولیدی را در قالب 12 برنامه و برنامه ها را در قالب 56 طرح و طرح ها را در قالب تعدادی پروژه تعریف کرده ایم، اظهار کرد: هم اکنون پروژه های اقتصاد مقاومتی تعریف شده استان بیش از 80 پیشرفت فیزیکی دارد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان یکی از دستگاههای نظارتی کشور بر این امر نظارت دارد و عملکرد دستگاهها را ارزیابی می کند.

نوبخت در ادامه از بهره برداری آزادراه رشت- قزوین و راه آهن رشت - انزلی تا خاتمه سالجاری خبر داد.

وی در ادامه به افتتاح چهار هزار و 100 مسکن مددجویی در کشور طی سه روز گذشته اشاره و اعلام نمود : در پی واحدهای مسکونی مددجویی که در استان ایجاد شده، سال جاری سه هزار واحد دیگر نیز برای مددجویان کمیته امداد اجرایی می کنیم و تلاش بر آن است تا خرداد ماه سال اینده به بهره برداری برسد.

  • اختصاص 10 هزار و 200 میلیارد تومان از تبصره 18 و 14 برای طرح های جهش تولید

رئیس سازمان برنامه و بودجه همچنین گفت: 10 هزار و 200 میلیارد تومان تا کنون از تبصره 18 و 14 برای طرح های جهش تولید تعیین شده که استان ها می توانند از آن برای توسعه اشتغال و استان بهره گیرند.

وی با بیان اینکه اگر قرارگاه خاتم الانبیا(ص) سد پلرود را به نتیجه برساند اعتبارات لازم را اختصاص می دهیم، همچنین طرحی را اجرا خواهیم کردکه حداقل یکساعت طول جهت ریلی رشت - تهران (4 ساعته طی می شود) کوتاهتر خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 19 دی 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2388

به "توضیح نوبخت درباره پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان ، پول در خزانه نباشد یک ریال حقوق پرداخت نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توضیح نوبخت درباره پرداخت حقوق کارکنان و بازنشستگان ، پول در خزانه نباشد یک ریال حقوق پرداخت نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید