حذف بازار سیاه با اپلیکیشن ایرانی، تجهیزات پزشکی را آسان و سریع بخرید

به گزارش مجله بای بلاگ، یک شرکت دانش بنیان با هدف حذف بازار سیاه، اپلیکیشنی برای خرید و فروش تجهیزات پزشکی طراحی و راه اندازی نموده که راه ارتباطی میان تولیدکنندگان و خریداران را آسان تر و سریع تر می نماید.

حذف بازار سیاه با اپلیکیشن ایرانی، تجهیزات پزشکی را آسان و سریع بخرید

گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، با شیوع کرونا بسیاری از اقلام و لوازم بهداشتی از جمله ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی نماینده و... در بازار نایاب شد. بعضی با هدف سودجویی از مردم قیمت ها را بالا بردند و بعضی دیگر آغاز به احتکار این محصولات مورداحتیاج جامعه کردند. این معضل به قدری عظیم شد که بعضی از مراکز درمانی و بیمارستان ها برای تأمین ماسک و دستکش پزشکان و پرستاران به مشکل برخوردند.

در همین شرایط سخت، شرکت های دانش بنیان کمر همت بستند و آغاز به فراوری ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی کردند تا احتیاج مردم، جامعه و کادر درمانی را برطرف نمایند. بسیاری از این شرکت ها برای تحقق این امر باید خطوط فراوری خود را تغییر می دادند یا خط فراوری جدید راه اندازی می کردند. دانش بنیان ها با تمام توان و پشتکار گام در این راه گذاشتند و سربلند نیز بیرون آمدند.

اپلیکیشنی برای خرید ایمن تجهیزات پزشکی

در این میان یک شرکت دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری شیراز با هدف حذف بازار سیاه پیروز به طراحی و راه اندازی اپلیکیشنی برای خرید و فروش تجهیزات پزشکی شد که می تواند دست سودجویان و دلالان را از بازار تجهیزات پزشکی کوتاه کند.

محمدرضا کریمی، کارشناس ارشد تیم سازنده این اپلیکیشن در مصاحبه با خبرنگار خبرنگاران اعلام کرد: این اپلیکیشن در 16 حوزه مختلف از جمله پزشکی، آزمایشگاهی، دامپزشکی و... فعال است و کسب وکارها، بیمارستان ها، مطب های شخصی و مراکز درمانی می توانند در آن ثبت نام نمایند. از آنجایی که اپلیکیشن برای خرید و فروش تجهیزات پزشکی به کار می رود، کاربران عمومی اجازه ورود به آن را ندارند و تنها نهادهای رسمی دارای مجوز می توانند در آن فعالیت نمایند.

ثبت نام 800 شرکت فراوری نماینده تجهیزات پزشکی

وی اضافه نمود: کسب وکارهای فعال در حوزه تجهیزات پزشکی می توانند محصولات و خدمات خود را به صورت رایگان در این اپلیکیشن بارگزاری نمایند، بیمارستان ها و مطب های شخصی نیز می توانند خریدهای خود را به وسیله این برنامه انجام دهند. تا به امروز 800 شرکت در این اپلیکیشن ثبت نام نموده و محصولات خود را با قیمت در آن به اشتراک گذاشته اند. خریدارها می توانند به صورت آنلاین استعلام قیمت بگیرند و محصول مورد نظر را خریداری نمایند.

بدین ترتیب وقتی بیمارستان یا مطبی بخواهد دستکش بخرد، در اپلیکیشن جستجو می نماید، موارد پیدا شده به همراه قیمت و مشخصات شرکت فراورینماینده به نمایش درمی آید و خریدار می تواند محصول مورد نظر خود را بخرد. این اپلیکیشن مجهز به درگاه پرداخت دارد. هدف از ساخت این اپلیکیشن حذف بازار سیاه حوزه تجهیزات پزشکی کشور است و به مصرف نمایندگان. این اپلیکیشنکسب وکارها امکان خرید و فروش آسان تر و سریع تر را می دهد.

دستگاه ضدعفونی نماینده هوشمند

کریمی اعلام کرد: شرکت محصول دیگری به نام دستگاه ضدعفونی نماینده هوشمند برای دست و اشیا دارد که به دو شکل دیواری و پایه دار ساخته شده و مجهز به سنسور اولتراسونیک است. حجم مخزن این دستگاه 1.5 لیتر است و مواد ضدعفونی نماینده را به صورت مه پاش روی دست فرد اسپری می نماید و به وسیله تابش اشعه فرابنفش محیط داخلی و خارجی خود را ضدعفونی می نمایند.

دانش بنیان ها با دانش فنی و پشتکار شکست ناپذیر خود به جهانیان نشان دادند که ایران برای برطرف احتیاج مردم و جامعه به کشورهای دیگر احتیاجی ندارد. همت و کوشش مثال زدنی این شرکت ها باری دیگر ثابت کرد که حضور آنها در زیست بوم علم و فناوری کشور لازم است. دستاوردها و نوآوری های دانش بنیان به درستی نشان می دهد که اعتماد کردن و فراهم سازی فرصت برای جوانان، فناوران و محققان چه پیامدهای مثبتی برای کشور به ارمغان خواهد آورد.

4021/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2861

به "حذف بازار سیاه با اپلیکیشن ایرانی، تجهیزات پزشکی را آسان و سریع بخرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حذف بازار سیاه با اپلیکیشن ایرانی، تجهیزات پزشکی را آسان و سریع بخرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید