خبرنگاران استاندار : 75 درصد مازندرانی ها ماسک می زنند

به گزارش مجله بای بلاگ، ساری - خبرنگاران - استاندار مازندران به عنوان رییس ستاد مقابله با کرونای استان گفت : بر اساس آنالیز های انجام شده ، حدود 75 درصد از مردم استان به دنبال شیوع موج جدید ویروس کرونا از پوشش ماسک برای حفاظت از خود در معابر عمومی ، مراکز خرید و محل کسب و کار استفاده می نمایند.

خبرنگاران استاندار : 75 درصد مازندرانی ها ماسک می زنند

به گزارش روابط عمومی استانداری مازندران ، احمد حسین زادگان روز شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در ساری به 25 درصد از بقیه شهروندان استان هم توصیه کرد تا برای حفاظت از خود و شکست ویروس کرونا در بیرون از منزل از ماسک استفاده نمایند.

وی ضمن قدردانی از توجه مردم به رعایت پروتکل های بهداشتی به خصوص استفاده از ماسک ، گفت : نتیجه مثبت عمومیت یافتن استفاده از ماسک حدود 2 هفته آینده با کاهش آمار بیماران مبتلا به کووید 19معین می گردد.

موج دوم افزایش شدن آمار ابتلا به بیماری کووید 19 در مازندران از اواسط تیر ماه آغاز شد. در حالی که طی ماههای اردیبهشت و خرداد و نیمه اول تیر ماه سال جاری آمار بیماران بستری در بیمارستان های مازندران به کمتر از 300 نفر کاهش یافته و امید به ریشه کنی ویروس کرونا را افزایش داده بود ، طی سه هفته اخیر آمار بیماران بستری کووید 19 در بیمارستان های استان به حدود 2 هزار نفر رسید.

همچنین صدها بیمار مشکوک مبتلا به کووید 19 هم در قرنطینه خانگی در استان تحت درمان قرار دارند.

مسئولان استان بر اساس آنالیز های انجام شده در بیمارستان ها از بیماران مبتلا به کووید 19 متوجه شده اند که برپایی مراسم عروسی و عزا و دور هم نشینی های بعد از نیمه اول خرداد و اوایل تیر ماه سبب افزایشی شدن شیوع ویروس کرونا در استان شده است و به همین دلیل هم بعضی از محدودیت های سختگیرانه را به استان بازگردانده اند که از جمله آن تعطیلی تالارها ، بازارهای هفتگی و محلی ، اماکن ورزشی و نماز آدینه بوده است.

مطب ها و پاساژها متهمان جدید

استاندار مازندران همچنین در این نشست از مطب پزشکان و پاساژها به عنوان اماکن عمومی چالش برانگیز در شیوع ویروس کرونا یاد کرد و گفت : اگر فعالان این دو قشر در رعایت پروتکل های بهداشتی دقت بیشتری نداشته باشند، احتمال اعمال محدودیت وجود خواهد داشت.

حسین زادگان در خصوص شرایط ویروس کرونا در شهرستان آمل و تامین تجهیزات مورد احتیاج بیمارستان های این شهرستان هم گفت : کمبود تجهیزات بیمارستانی در آمل برطرف شده است.

آمل در میان 13 شهرستان قرمز مازندران بدترین شرایط را در موج دوم به خود اختصاص داده است به گونه ای که تمامی چهار بیمارستان این شهرستان در حال حاضر در اشغال بیماران کرونایی واقع شده است.

استاندار مازندران افزایشی شدن ابتلا به کووید 19 و شیوع گسترده کرونا در آمل را ناشی از عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان بومی دانست و گفت : نمی توان تنها مسافران را مقصر اصلی افزایش بیماری در شهرستان آمل دانست ، چرا که حجم مسافران شهرستان های غرب استان بیشتر از آمل است ولی شرایط شیوع کرونا در آنجا مانند آمل نیست.

وی تردد به ییلاقات ، بازارهای پررونق ، کارخانجات فعال تر و صمیمی تر بودن مردم این شهرستان را مهم ترین عوامل شیوع بیشتر کرونا در آمل دانست و شرح داد : صمیمی تر بودن مردم سبب افزایش مراودات اجتماعی می گردد که در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ، نتیجه آن افزایشی شدن آمار بیماران مبتلا به کووید 19 خواهد بود.

آمل از جمله شهرستان های مازندران است که دارای بافت جمعیتی طایفه ای است و همبستگی اجتماعی میان مردم این منطقه بیشتر از هر نقطه دیگر مازندران است.

استاندار مازندران با اظهار این که به وسیله رعایت پروتکل های بهداشتی حتما شاهد بهبود شرایط آمل خواهیم بود ، اضافه نمود : نظارت و رصد روزانه ستاد استانی مقابله با کرونا در شهرستان آمل فعال شده است تا بر رعایت پروتکل های بهداشتی و اعمال محدودیت های اعلام شده نظارت داشته باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت : برای برطرف احتیاجهای بیمارستانی آمل هم سه دستگاه جدید اکسیژن ساز با اعتبار 68 میلیارد تومان خریداری و تحویل شد و 170 دستگاه تخت هم برای پذیرش بیماران کرونایی اضافه شده است.

استاندار مازندران تاثیر رسانه ها و فعالان فضای مجازی را در مطلع سازی مردم مهم برشمرد و توضیح داد: رسانه ها همچنان با هشدار و مطلع سازی مردم مبنی بر رعایت پروتکل های بهداشتی با شیوع بیشتر ویروس کرونا مقابله نمایند.

محرم متفاوت در مازندران

رییس ستاد مقابله با کرونای مازندران همچنین پاسداشت شعار مذهبی و برگزاری مناسک را مهم برشمرد ولی گفت : سال جاری مراسم عزاداری ماه محرم با رعایت پروتکل های بهداشتی در مازندران انجام خواهد شد و برگزاری آئین ها و مراسم نظیر اطعام دهی به سبک سال های گذشته نخواهد بود.

حسین زادگان اضافه نمود : بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا مراسم دهه اول محرم با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در شهرستان های مختلف نوع آئین ها و مراسم متفاوت است، گفت : تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا اینگونه است که ستادهای استانی نحوه برگزاری آئین ها در دهه اول ماه محرم را معین و مدیریت نمایند.

استاندار مازندران گفت : با ابلاغ ستاد ملی مقابله با کرونا ، جزئیات برگزاری مراسم ماه محرم در مساجد و تکایا معین خواهد شد ، اما اصل قضیه نظارت دقیق متولیان و رعایت جدی تر پروتکل های بهداشتی از سوی عزاداران است.

وی با بیان اینکه مطمئنا نحوه برگزاری بعضی آئین ها به سبک سال های گذشته نخواهد بود، تاکید نمود : اطعام دهی های گسترده یکی از رسم های عزاداران در مازندران است اما به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا باید شرایط و نحوه اجرای آن براساس دستورالعمل وزارت بهداشت باشد.

نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به بعضی درخواست ها مبنی بر تعطیلی و بستن جاده ها ، گفت: ستاد استانی براساس دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا تصمیم می گیرد و با توجه به اینکه همزیستی با این ویروس در کل دنیا اجرا می گردد ، نمی توان با تعطیلی، معیشت و اقتصاد را به خطر انداخت اما ضرورت دارد که مردم با رعایت پروتکل های بهداشتی از شیوع این ویروس جلوگیری نمایند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3370

به "خبرنگاران استاندار : 75 درصد مازندرانی ها ماسک می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران استاندار : 75 درصد مازندرانی ها ماسک می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید