خبرنگاران لاوروف با اسد در دمشق ملاقات کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران-خبرنگاران- سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه که به دمشق سفر نموده است امروز دوشنبه با بشار اسد رئیس جمهوری سوریه ملاقات و گفت وگو کرد.

خبرنگاران لاوروف با اسد در دمشق ملاقات کرد

وزارت خارجه روسیه در صفحه اش در توئیتر خبر این ملاقات را منتشر کرد.

هنوز جزئیات این گفت وگو مخابره نشده است.

این نخستین سفر لاوروف به سوریه از فوریه 2012 تا به امروز است. این در حالی است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه از شروع جنگ علیه تروریسم در سوریه اوایل سال 2020 به سوریه آمد و همچنین در سال 2017 نیز از پایگاه هوایی حمیمیم روسیه ملاقات کرد.

سفر لاوروف به دمشق در حالی صورت گرفته که سوریه با بحران مالی شدیدی روبه رو است و با توجه به کاهش ارزش پولی این کشور نگرانی ها از تحریم های اخیر آمریکا علیه سوریه افزایش یافته است.

رئیس جمهوری سوریه پیشتر در ملاقات با یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه بر توجه و اهتمام دمشق جهت به ثمر نشستن سرمایه گذاری های روسیه در سوریه تاکید نمود.

روسیه یکی از مهمترین همپیمانان سوریه در کنار ایران از شروع جنگ در سوریه از سال 2011 است.

یوری بوریسوف معاون نخست وزیر روسیه ظهر دوشنبه در راس هیاتی از مقام های این کشور وارد دمشق پایتخت سوریه شد تا با سران سوریه درباره تقویت روابط دوجانبه در عرصه های مختلف گفت وگو کند.

سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه نیز که به صورت جداگانه وارد دمشق شد، معاون نخست وزیر این کشور را در سفر به سوریه همراهی می نماید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4067

به "خبرنگاران لاوروف با اسد در دمشق ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران لاوروف با اسد در دمشق ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید