خبرنگاران منطقه امنیتی سبز بغداد در حلقه اعتراضات

به گزارش مجله بای بلاگ، بغداد - خبرنگاران - نخستین روز کاری بعد از تعطیلات 10 روزه عید قربان در عراق، امروز یکشنبه با تجمع های اعتراضی مختلف در اطراف منطقه امنیتی سبز در مرکز بغداد پایتخت عراق همراه شد.

خبرنگاران منطقه امنیتی سبز بغداد در حلقه اعتراضات

چندین تجمع اعتراضی در حومه منطقه امنیتی سبز نخستین روز کاری پایتخت را دچار اختلال کرد و نیروهای امنیتی عراق برای مهار اعتراضات ناچار شدند تعدادی از خیابان های اصلی بغداد را ببندند.

بستن خیابان ها و پل های الجمهوری، السنک در مرکز بغداد منجر به ترافیک سنگین داخل پایتخت شد.

این در حالی است که منطقه میدان التحریر در مرکز بغداد از اکتبر 2019 در نتیجه اعتراضات پنج ماهه ای که تا فوریه 2020 ادامه داشت، همچنان بسته است.

معترضان اطراف منطقه امنیتی سبز، عموما از قشر جوان هستند که بعضی نسبت به فسخ قراردادهای خود توسط نهادهای دولتی و عده ای نیز از فارغ التحصیلان جویای کارند.

گروه های معترض در دروازه های شاقتصادی منطقه امنیتی سبز اقدام به نصب خیمه های تحصن نموده و گفته اند که تا رسیدن به مطالبات خود به این اعتراضات ادامه می دهند.

میدان التحریر نیز همزمان شاهد اعتراضات جزئی است که همچنان معترضین در این منطقه خواستار انجام اصلاحات و مبارزه با فساد اداری و اقتصادی در دستگاه های دولتی هستند.

در همین حال در مقابل وزارت نفت عراق نیز که در امتداد میدان التحریر واقع شده است، تعداد از فارغ التحصیلان امروز اعتراضات خود را برای استخدام در این وزارتخانه شروع کردند.

دولت عراق به منظور مهار کرونا، سال جاری تعطیلات عید قربان را از سه روز به 10 روز افزایش داد تا شاید از گسترش این بیماری جلوگیری کند اما عملا با خاتمه تعطیلات، معترضان بدون در نظرگرفتن پروتکل های بهداشتی، اعتراضات مطالباتی خود را از سر گرفته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: ایرنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3623

به "خبرنگاران منطقه امنیتی سبز بغداد در حلقه اعتراضات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران منطقه امنیتی سبز بغداد در حلقه اعتراضات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید