دولت و مجلس به صادرات و واردات به عنوان یک تعهد بین المللی نگاه نمایند

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرنگاران/اصفهان عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان گفت: دولت و مجلس به مقوله صادرات و واردات به عنوان یک تعهد بین المللی و ملی نگاه نمایند نه به عنوان تعهد یک بنگاه مالی تا اگر آن بنگاه خلف وعده کرد به معنای تخلف یک کشور باشد.

دولت و مجلس به صادرات و واردات به عنوان یک تعهد بین المللی نگاه نمایند

بهرام سبحانی، امروز (پنجشنبه- 16 بهمن) در جلسه اعضای اتاق بازرگانی اصفهان با معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه، اظهار کرد: بدون شک وزارت خارجه به دیپلماسی تجاری هم باید اهمیت دهد چرا که صادرات باید رونق و سرمایه گذاری خارجی که منجر به ارز آوری برای کشور می گردد مهم تلقی گردد. یکی از رسالت های وزارت خارجه در همه کشورها توسعه مالی است و همه کشورها به مناسبات برد- برد فکر می نمایند و ما نباید انتظار رابطه یک طرفه با دیگر کشورها را داشته باشیم.

وی اضافه کرد: متاسفانه در داخل کشور هنوز دیپلماسی تجاری و تجارت بین الملل را خوب تعریف ننموده ایم و دولت و مجلس زیاد مسلط به این موضوع نیستند. باید دیپلماسی اقتصاد بین الملل را یاد بگیریم و جامعه بین المللی را دست کم نگیریم و شرایطی را فراهم کنیم که شرکت های فراوریی با اعتنماد به نفس قرارداد ببندند.

به گزارش خبرنگاران، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی اصفهان، تاکید نمود: اگر شرکتی تعهد به صادرات نموده و قرارداد بسته است هیچ قانونی نمی تواند مانع آن گردد. دولت و مجلس به مقوله صادرات و واردات به عنوان یک تعهد بین المللی و ملی نگاه نمایند نه به عنوان تعهد یک بنگاه مالی تا اگر آن بنگاه خلف وعده کرد به معنای تخلف یک کشور باشد.

سبحانی ادامه داد: همواره صحبت این است که سرمایه گذاری از خارج کشور صورت گیرد و دنبال این هستیم که سرمایه گذار از خارج به داخل بیاوریم، اما هیچ وقت نمی گوییم سرمایه گذاری در خارج از کشور هم انجام دهیم.

وی اضافه کرد: قرار است تا سال 1404، 55 میلیون تن فولاد فراوری کنیم آن هم فولادی که حداقل احتیاج است 25 میلیون تن آن صادر گردد. باید تسهیلاتی در نظر گرفته گردد که فراوری نماینده ایرانی هر جا فکر کرد به لحاظ مالی باید سرمایه گذاری برون مرزی کند به راحتی بتواند این کار را انجام دهد.

وزارت خارجه در توسعه جهانگردی نقش ایفا نماید

همچنین علی کرباسی زاده- مشاور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، در این جلسه گفت: طبق آمار جهانی شهر اصفهان از نظر جاذبه های تاریخی و فرهنگی رتبه 9 جهانگردی را در جهان دارد و با وجود تعداد یک میلیارد و 200 میلیون نفر جهانگرد بین المللی که در جهان وجود دارد 37 درصد این جهانگردان بین المللی، جهانگردان فرهنگی و تاریخی هستند.

وی اضافه کرد: همچنین 23 درصد صنایع جهان متعلق به اصفهان است که به همین دلیل لقب پایتخت صنایع دستی به اصفهان اعطا شده است. در اصفهان 22800 اثر تاریخی داریم که تعداد زیادی از این آثار به ثبت ملی و جهانی رسیده است. پس مزیت جهانگردی اصفهان بسیار بالا است و وزارت خارجه در این خصوص می تواند در توسعه جهانگردی نقش ایفا نماید.

کرباسی زاده گفت: در استان اصفهان طبق مطالعه آمایش سرزمینی دو محور توسعه داریم که شامل جهانگردی و محصولات دانش بنیان می گردد. بنابراین اعتقاد داریم به دهک های پایین جامعه هم باید شکوفایی مالی برسد و بنگاه های مالی هم رونق بگیرند.

مشاور رئیس اتاق بازرگانی اصفهان، ادامه داد: همچنین پیج توسعه جهانگردی اصفهان هم تعریف شده که دنبال نماینده زیادی هم دارد. بنابراین دست اتاق بازرگانی به این منظور که از ظرفیت های دفاتر نمایندگی وزارت خارجه استفاده کنیم پُر است.

کرباسی زاده گفت: مثلث جهانگردی میان استان های اصفهان، یزد و فارس شکل گرفته است و اصفهان دو استان دیگر را هم حمایت می نماید تا بتوانیم ظرفیت های جهانگردی را به مخاطبان هدف ارائه کنیم. همچنین ظرفیت های خالی زیادی هم در خارج از کشور داریم که باید مورد توجه قرار گیرند.

در این نشست بعضی از اعضای هیئت اتاق بازرگانی اصفهان خواهان تسهیل صدور ویزا برای فعالان مالی برای سفر به عراق، امارات و روسیه، بسته نشدن عوارض روی محصولات ایرانی در ترکیه و گسترش بیشتر روابط تجاری با عراق شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6014

به "دولت و مجلس به صادرات و واردات به عنوان یک تعهد بین المللی نگاه نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دولت و مجلس به صادرات و واردات به عنوان یک تعهد بین المللی نگاه نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید