شناسایی 31 داروی کاندیدای درمان کرونا توسط محقق ایرانی

به گزارش مجله بای بلاگ، محقق ایرانی به همراه نیمی از همکارانش توانسته اند 31 داروی کاندیدای درمان کووید 19 را به یاری هوش مصنوعی شناسایی نمایند.

شناسایی 31 داروی کاندیدای درمان کرونا توسط محقق ایرانی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از کمبریج ساینس پارک، شرکت AI VIVO در کمبریج، فهرستی از 31 دارو را شناسایی نموده که هم اکنون تایید شده یا در مراحل آخر آزمایش های بالینی قرار دارند و گزینه های احتمالی برای درمان کووید19 به حساب می آیند.

پیمان گیفانی محقق ایرانی و دانشیار ارشد پژوهشی دانشگاه کمبریج، موسس و مدیر ارشد آن است.

شرکت مستقر در کمبریج قبلاً مذاکراتی را با دولت انگلستان و دیگران شروع نموده است تا آزمایشات داروهای تأیید شده را شروع کند.

پنج داروی برتر رتبه بندی شده در لیست 31 دارویی که قبلاً آزمایشات بالینی را برای COVID-19 پشت سر گذاشته اند شامل موارد زیر است:

1.کلروکین، داروی ضد مالاریا

2. دگزامتازون، یک داروی سرکوب سیستم ایمنی

3. سیرولیموس، یک داروی سرکوب سیستم ایمنی

4. تاکرولیموس، یک داروی سرکوب سیستم ایمنی

5. تالیدومید ، یک داروی درمانی برای سرطان.

برای داروی مشهور Chloroquine، سیستم AI VIVO چگونگی بهبود اثر بخشی دارو و عوارض جانبی آن را با سایر ترکیبات از AI VIVO Top 31 برای ایجاد یک درمان موثرتر تعیین می نماید.

پیمان گیفانی می گوید: ما گروهی از محققان زیست شناس مولکولی، داروساز سیستمی، مهندس کنترل و کارشناسان یادگیری ماشینی هستیم و معتقدیم شناسایی تغییرات فنوتیپی در شرایط بیماری کلیدی برای یافتن درمان موثر است.

گیفانی ادامه می دهد: اطلاعات کمی در خصوص خود ویروس COVID-19، تأثیر آن بر روی بدن وجود دارد. این مسئله دانش ما را در خصوص ارائه بهترین دارو محدود می نماید؛ روش فنوتیپی AI VIVO می تواند قدرتمندترین، منطقی ترین و سریع ترین جهت کشف داروی COVID-19 را فراهم کند.

این شرکت با یاری پیمان گیفانی و سایر همکارانش و با استفاده از هوش مصنوعی ویژگی های قابل آنالیز 90 هزار ترکیب دارویی را در 15 روز ارزیابی نموده است.

انتهای پیغام/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری فارس