شهرداری تیمی که عادت به قهرمانی دارد، سرپرستی که رئیس نشد

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، نوزدهمین دوره رقابت های لیگ برتر تکواندو باشگاه های کشور با حضور 9 تیم در دو گروه چهار و پنج تیمی آغاز شد. شرایط حاد کشور بعد از شیوع ویروس کرونا برگزاری هرگونه رقابتی را بخصوص در ورزشهای برخوردی تحت تاثیر خود قرار داده بود، ولی با تلاش مسئولان فدراسیون و همکاری فدراسیون پزشکی، ورزشی مجوز برگزاری صادر شد تا تکواندوکاران بعد از یک سال به شی هاپ چانگ مسابقات بازگردند.

شهرداری تیمی که عادت به قهرمانی دارد، سرپرستی که رئیس نشد

در مرحله مقدماتی، رقابتهای بسیار جذاب و دیدنی بین مدعیان سنتی لیگ برگزار گشت. تازه واردها نمایش خوب و امیدوار کننده ای داشتند، پارسیان البرز و فتح صدر البرز هرچند جواز صعود به مرحله بعد را کسب نکردند، اما تیم هایی بودند که با استفاده از جوانان با آیندهه مبارزات خوبی به نمایش گذاشتند. دانشگاه آزاد هم که در این فصل نگاهی به جوانان داشت، از دور مقدماتی صعود نکرد تا بعد از سال ها جایش در میان سکو نشینان خالی باشد.

در این بین فرمانیه دست به کار بزرگی زد و درحالی که دومین حضور خود در لیگ برتر را تجربه می کرد به همراه تیم های قدرتمندی چون مس کرمان، لوازم خانگی کن و شهرداری ورامین به نیمه نهایی صعود کرد. همه این موارد باعث نشد تا جای خالی تیم پاس ناجا در مسابقات احساس نشود.

سازمان لیگ در رده نوجوانان مرحله نیمه نهایی را به صورت دوره ای برگزار کرد، ولی برای لیگ برتر تصمیم گرفت مرحله نیمه نهایی به صورت ضربدری برگزار شود. اینکه چرا چنین تصمیم دوگانه ای اتخاذ شد معلوم نیست، ولی اگر همان شیوه برگزاری در لیگ برتر هم انجام می شد، از یک سو تیم ها بازی های بیشتری انجام می دادند و این برای دوری یک ساله تکواندوکار از میدان مبارزه مفید بود، بلکه شاهد اجرای عدالت بیشتری بودیم و از سوی دیگر امکان تغییر تیم های سکونشین وجود داشت.

در مورد سازمان لیگ حرف بسیار است، سازمانی که مسئولانش به دلایل مختلف از جمله مصاحبه های جهت دار برخی افراد، می بایست خیلی پیش تر از این استعفا می دادند، لیگ را به دلیل آنچه برخورد متفاوت فدراسیون با موضوع محرومیت هادی ساعی عنوان شد نیمه کاره رها کردند؛ استعفایی که رسانه ای مطرح شد و فدراسیون نیز واکنشی در قبال آن نداشت. البته که لیگ تمام شده و برای سال آینده هم اگر کرونا اجازه دهد چاره ای اندیشه خواهند کرد.

با وجود همه این مسائل باید به سازمان لیگی که سرپرستش، رئیس نشد و دبیرش هم بی تقصیر سوخت، یک نمره مثبت و پررنگ داد. در این دوره با وجود شرایط سخت کرونا، مسئولان سازمان لیگ به خوبی از عهده کار برآمده و انصافاً رقابتها به لحاظ برگزاری از همه جهات قابل مقایسه با سالهای قبل نبود. امیدواریم سالهای آینده مسئولان فدراسیون با اعتماد بیشتر به سازمان لیگ، استقلال آن را محترم شمارند و با هر مصاحبه و اعتراضی موجبات تضعیف آن را فراهم نکنند.

در کنار این برگزاری سطح بالا، داوران مسابقات نتوانست عملکرد خوبی داشته باشد. اشتباهات داوری بخصوص در دیدارهای نیمه نهایی و نهایی در حالی صورت گرفت که مهدوی، رضایی و حتی نظری به عنوان داوران برجسته کشور بر کار قضاوت ها نظارت مستقیم داشتند.

در این بین تغییر هوگوهای الکترونیکی یک کار مثبت و بسیار به موقع بود. هوگوهایی که دور مقدماتی مسائل زیادی برای تکواندوکاران ایجاد کرده بود، خاتمه با تلاش برخی مربیان جای خود را به هوگوهای جدیدی داد که با وجود تولید داخل کیفیت بالاتری داشت و همه تکواندوکاران و مربیان نیز راضی بودند.

اما به لحاظ فنی مسابقات خوب و در واقع چشم نوازی را شاهد بودیم. بارها گفته و نوشته ایم که تکواندو ایران سرشار از استعدادهای ناب و با آیندهه است. سرمایه های تکواندو در طول رقابتهای لیگ برتر عملکرد ستودنی داشتند. با وجود دوری یکساله تکواندوکاران از میدان مسابقه، ولی کیفیت فنی ارائه شده بخصوص در مسابقات روز خاتمهی واقعاً بالا و مبارزات بسیار خوبی شاهد بودیم. علاقمندان به تکواندو ماه ها و سالهای آینده از جوانانی چون محمد مهدی عمادی، علی توکلی، محمد حسین یزدانی، نیما مریدانی، شهاب روزبهانی، محمد صادق دهقانی، محمدرضا خانی، حسین لطفی، حمیدرضا بدری و..... بیشتر خواهند شنید.

پیام خانلرخانی سرمربی شهرداری بعد از کسب هفتمین قهرمانی لیگ برتر

در این بین شهرداری ورامین یک سر و گردن بالاتر از همه رقبا بود و خیلی راحت تر از آنچه که تصور می شد روی سکوی قهرمانی ایستاد. شاگردان پیام خانلرخانی برخلاف سختی هایی که در نیمه نهایی برابر فرمانیه کشیدند، در مبارزه خاتمهی و در پیکار با کن بی دردسر و بدون مشکل رقیب خود را شکست داده و طبق عادت سالهای اخیر خود قهرمانی آن هم هفتمی را جشن گرفتند.

لوازم خانگی کن با ترکیبی از جوانی و تجربه و البته هدایت کادر فنی با تجربه و مجرب که در رأس آن مرتضی کریمی و محمدرضا زوار حضور داشتند، عملکرد خوبی داشت و پیروز شد روی سکوی نایب قهرمانی بایستد. ولی برای تیمی که در همه رده های سنی مدعی جدی کسب عنوان قهرمانی است، شایسته نیست در دیدار نهایی در یک وزن نماینده ای نداشته باشد.

مس کرمان با پتانسیل و انگیزه خوبی وارد مسابقات شد و اگر کمی خوش شانس بود و داوری هم روی بد اشتباهات را نشان نمی داد، می توانست جایگاه بهتری کسب کند. مردان مس کرمان برای این تیم و تکواندو استان برنامه های زیادی دارند و با جذب ملی پوشان صاحب نام سال آینده با تیمی پرمهره تر وارد لیگ خواهد شد. فرمانیه تیمی که با تلاش های هادی ساعی و محسن سلطانی راد و البته مرتضی سلطانی در بخش فنی و استفاده از جوانان با آیندهه جهت سخت لیگ را به خوبی طی کرد و اگر نبود برخی اتفاقات رایج در مبارزات و البته کم تجربگی همین جوانان، می توانست راهی به دیدار نهایی پیدا کند.

در خاتمه باید عنوان کنیم که برگزاری لیگ برتر در سال 99 به لحاظ کمی و کیفی بهتر از چند سال اخیر برگزار گشت و در واقع هیجان به لیگ بی روح تکواندو بازگشت. امید می رود در سالهای آینده با اتخاذ تصمیمات درست و منطقی شاهد پیشرفت لیگی باشیم که همه کارشناسان در تأثیر آن بر پیشرفت تکواندو ایران اتفاق نظر دارند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6725

به "شهرداری تیمی که عادت به قهرمانی دارد، سرپرستی که رئیس نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرداری تیمی که عادت به قهرمانی دارد، سرپرستی که رئیس نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید