صالحی امیری: کرونا یک شوک به مجموعه ورزش قهرمانی ما وارد کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: کرونا یک شوک به مجموعه ورزش قهرمانی ما در اوج کسب سهمیه های المپیک وارد کرد و یک توقف جدی به وجود آمد و شرایط جدیدی به مجموعه ورزش قهرمانی تحمیل شد.

صالحی امیری: کرونا یک شوک به مجموعه ورزش قهرمانی ما وارد کرد

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، رضا صالحی امیری در حاشیه بازدید از فدراسیون بوکس و در جمع خبرنگاران گفت: ما امسال بعد از شیوع کرونا تصمیم گرفتیم که به همراه اعضای هیئت اجرایی از نزدیک در محل فدراسیون ها حضور پیدا کنیم و مسائل و مسائل آنها را ببینیم و در حد توان بتوانیم در حل مسائل آنها اقدام کنیم. انصاف این است که کرونا یک شوک به مجموعه ورزش قهرمانی ما در اوج کسب سهمیه های المپیک وارد کرد و یک توقف جدی به وجود آمد و شرایط جدیدی به مجموعه ورزش قهرمانی تحمیل شد. این فضا احتیاج به مدیریت دارد و برای رسیدن به شرایط جدید باید از آن عبور کرد.

وی اضافه نمود: ما پیش بینی می کنیم سهمیه های ما بین 60 تا 70 باشد که تا به امروز 75 درصد آن یعنی 52 سهمیه را کسب نموده ایم. یکی از رشته هایی برای ما در آینده المپیک امیدوار نماینده است، بوکس است. بوکس با کسب دو سهمیه المپیک نشان داد از ظرفیت خوبی برای درخشش برخوردار است. بوکس ایران رقبای جدی در منطقه و دنیا دارد و کشورهای آسیای میانه مانند ازبکستان و قزاقستان رقبای قدرتمندی محسوب می شوند. بوکس با چند مشکل جدی نیز روبرو است که باید آنها را رفع کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک توضیح داد: اولین مسئله بوکس مشکل مدیریتی بود که دوران عبور از مدیریت گذشته به مدیریت جدید شرایط پرتنشی را ایجاد نموده بود که امروز خوشبختانه به ثبات رسیده است. ثوری پیروز شد که مجموعه بوکس را مدیریت کند. موضوع دوم استقرار ثابت بوکس در یک مجموعه، سالن و فضای اداری است که ساختمانی را در مجموعه آزادی دارند و نیمه تکمیل است. باید یاری کنیم این مجموعه تکمیل گردد و بوکس صاحب یک مکان مستقل مانند خیلی از فدراسیون های موجود گردد.

صالحی امیری خاطر نشان کرد: تا زمان استفرار و ثبات بوکس ما تعهد به حمایت از این رشته داریم. در حال حاضر بوکس در سالن شماره 9 مجموعه ورزشی انقلاب تمرین می نماید و هماهنگی هایی نیز با مجموعه دانشگاه علوم تحقیقات انجام دادیم. آنها مجموعه ورزشی با ارتفاع بالای 1800 متر دارند که مجموعه بسیار خوبی برای تمرینات است. تا زمانی که بوکس استقرار پیدا نکند، به این رشته مانند کاراته و شمشیربازی تعهد داریم که در آموزشگاه یا سالن های دیگر یاری کنیم تا بتوانند تمرینات خود را داشته باشند.

وی اضافه نمود: نکته سوم نیز حمایت های اقتصادی و منابع بوجه ای است. احتیاج به سرمربی، مربی و حمایت روی سطوح پایه سرمایه گذاری داشته باشند. قرار است اولین بار لیگ بوکس برگزار گردد. آقای سوری قول داده که در آینده لیگ خوبی داشته باشیم که این لیگ، یاری بزرگی برای ما خواهد بود تا از فضای گلخانه ای خارج شویم و به کشف استعدادها در میان جوانان و نوجوانان بپردازیم. بوکس در فضای فعلی، بیش از هر چیزی به آرامش احتیاج دارد. ورزشکاران، مربیان، مسئولان و رسانه ها باید از حاشیه ها پرهیز نمایند. بوکس به ثبات احتیاج دارد و همه انرژی آن باید روی المپیک متمرکز باشد. تا کنون 2 سهمیه المپیک کسب شده و احتمال کسب سهمیه باز هم وجود دارد. حضور ما در اینجا، اعلام حمایت از بوکس و مجموعه فدراسیون است. این وظیفه ماست که هم با زبان و هم در عمل و اقتصادی از فدراسیون حمایت کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره این موضوع که اگر دانشگاه آزاد به هر دلیلی نخواهد توافق کند، گفت: آموزشگاه در حال بازسازی است و کل سیستم ها و تاسیساتش در حال نوسازی است. ما الزاما باید فدراسیون های رزمی که در آنجا فعالیت دارند را به سالن شماره 9 ببریم تا این بازسازی ها انجام گردد. پیمانکارهای مختلف در حال فعالیت هستند و ما الزام داریم که در فضایی جدید رشته های رزمی فعالیت نمایند. مجموعه ظرفیت های کمیته المپیک عمومی است و کاراته، شمشیربازی، کشتی، بوکس و رشته های توپی هستند و اینکه بگوییم این فضا در اختیار یک فدراسیون است، خارج از منطق است؛ چون کل فضای مجموعه کمیته ملی المپیک فضای عمومی است و در اختیار همه است.

صالحی امیری مطرح نمود: در جلسه با ثوری و همکارانش هم عرض کردم که ما در مورد استقرار بوکس در فضای متعلق به خودشان نسبت به آنها تعهد داریم. الان هم حق انتخاب دارند و می توانند در یکی از سالن های آموزشگاه با فرض بر اینکه در حال بازسازی است، باشند، ولی از لحاظ سالن مسئله ای نداریم و می توانند در آنجا مستقر شوند، یا اینکه در فضایی که ما پیش بینی کردیم و آن فضا مطلوب برای اردو است، قرار بگیرند، چون بیش از 1800 متر زیربنا دارد و از امکانات بسیار پیشرفته و خوبی بهره مند است و در حد هتل 5 ستاره است.

وی توضیح داد: بوکس عضو خانواده ورزش قهرمانی و المپیکی ما است و حتما موظف به ارائه خدمات به این رشته هستیم و محال است یک روز این رشته را تنها بگذاریم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا این تعهد مربوط به شخص خودش و کمیته ملی المپیک به بوکس است یا بدون در نظر دریافت اشخاص و افراد خواهد بود؟ گفت: این تعهد حقوقی است و مربوط به شخص نیست و روشن است. ما به صورت دائمی به کاراته و شمشیربازی، رشته های رزمی و توپی سرویس می دهیم و این امری کاملا طبیعی است. سالن مرحوم فارسی به صورت رایگان در اختیار تمام فدراسیون های ورزشی واقع شده است و تمام مجمع و سایر برنامه ها آنجا برگزار می گردد. شعار ما این است که رسالت ما خدمات رسانی است و کمیته ملی المپیک هر نوع تبادل اقتصادی را منع نموده و خدمات رایگان است. حتی رستوران کمیته المپیک که در اختیار بخش خصوصی است را ثوری با هنری که دارد، با آنها تعهد ایجاد می نماید و خاتمه سال این تعهد را ما اجرا می کنیم. سال گذشته حدود 400 میلیون تومان خارج از تعهد بودجه ای خود به بوکس پرداخت کردیم تا با پیمانکار تسویه نمایند. در امسال نیز اجباراً همین کار را خواهیم کرد. بوکس عضو اصلی خانواده المپیکی است و نگاه وزارت ورزش و وزیر محترم نیز همین گونه است و ناممکن است که یک عضو خانواده نادیده گرفته گردد.

صالحی امیری گفت: ورزشکاران و مربیان بوکس مجاز هستند تا مثل کاراته و شمشیربازی در یکی از سالن های آکادی ملی المپیک مستقر بشوند و یا اینکه به واحد علوم و تحقیقات بروند. باز هم تاکید می کنم که مجموعه امکانات کمیته ملی المپیک، متعلق به همه فدراسیون های ورزشی با اولویت المپیکی ها است و امکانات اختصاصی نداریم.

وی در خاتمه درباره شرایط تیراندازی گفت: تیراندازی هم امکانات و سالن های خوبی در مجموعه آزادی دارد. کمپ تیراندازی هم بازسازی شده و هیچ گله ای در این مورد مطرح نشده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2752

به "صالحی امیری: کرونا یک شوک به مجموعه ورزش قهرمانی ما وارد کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی امیری: کرونا یک شوک به مجموعه ورزش قهرمانی ما وارد کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید