صلیب سرخ: برای پاسخگویی به احتیاجها پس از انفجار بیروت تا انتها سال 40 میلیون یورو احتیاج است

به گزارش مجله بای بلاگ، بنا به آنالیز های کمیته بین­ المللی صلیب سرخ، صلیب سرخ برای تأمین اعتبارات امدادی مورد احتیاج برای انفجار بیروت تا خاتمه امسال میلادی به 40 میلیون یورو احتیاج خواهد داشت.

صلیب سرخ: برای پاسخگویی به احتیاجها پس از انفجار بیروت تا انتها سال 40 میلیون یورو احتیاج است

به گزارش خبرنگاران، به نقل از گزارش دفتر نمایندگی صلیب سرخ جهانی از بیروت، یک هفته پس از آن که انفجار مهیب بیروت را از هم پاشید، بیمارستان­های به جامانده این شهر کماکان مملو از صدها هزار نفز از مردمی هستند که برای بازسازی زندگی­ شان به یاری احتیاج دارند.

امید به یافتن نجات­ یافتگان از بین خرابه­ ها به سرعت در حال کم شدن است. کشته شدن دست کم 160 نفر در انفجار تأیید شده است و بیش از 6000 نفر زخمی شدند.

سه بیمارستان اصلی از بین رفته یا آسیب دیده­ اند.

یکی از آنها که هفته گذشته توسط کمیته بین­ المللی صلیب سرخ مورد بازدید نهاده شد حتی امکان پذیرش یک بیمار را هم به دلیل آسیبی که دیده است، ندارد. این بیمارستان در حالت عادی تا 8000 بیمار را جهت بستری و 14000 مورد اورژانسی را در سال رسیدگی می­ کرد.

بسمه تباجه، معاون نمایندگی کمیته بین­ المللی صلیب سرخ در لبنان گفت: ظرف یک دقیقه جهان برای مردم در بیروت عوض شد. نزدیک به نیمی از شهر آسیب جدی دیده است. تقریباً 300 هزار نفر خانه و متعلقات­شان را در چشم بهم زدنی از دست دادند.

اندوه فراوانی برای درگذشتگان وجود دارد و نجات یافتگان اکنون به حمایت بسیاری احتیاج دارند. بسیاری از مردم جراحات شدیدی دیده­ اند که زندگی شان را تغییر خواهد داد و برای دیگران رسیدگی به این انفجار در رأس دیگر بحران­ هایی که با آنها مواجهند از توان فردی­شان خارج است.

این فاجعه، مسائل بیشتری را بر بحران­های موجود، از جمله اوضاع وخیم اقتصادی که با همه­ گیری کووید 19 و اقدامات مربوط به مقابله با شیوع آن بدتر نیز شده بود، اضافه می­ کند.

خسارت وارده به بندرگاه تأثیر بزرگی بر لبنان و منطقه خواهد داشت چرا که این بندرگاه راستا اصلی بیش از 80 درصد واردات لبنان است. قیمت غذا و دیگر کالاها تا اکنون نیز به طور چشمگیری ظرف 10 ماه گذشته افرایش داشته است که از این میان برخی کالاها افزایش بیش از 90 درصد داشتند و اکنون بیم افزایش مجدد قیمت­ها می­رود.

در ساعات اولیه پس از انفجار، کمیته بین­ المللی صلیب سرخ ملزومات درمانی را در 12 بیمارستان بیروت و حومه این شهر توزیع کرد.

این سازمان برای یاری به احتیاجهای ضروری و بیشماری که مردم بیروت با آن مواجهند به پشتیبانی از این بیمارستان­ها و همینطور حمایت از صلیب سرخ لبنان ادامه خواهد داد.

دارو و تجهیزات پزشکی کم است.

در حالی که نمی­ توان اثر روانی انفجار بر افراد متأثر از آن را نادیده گرفت. ما در حال ارائه حمایت سلامت روان به زخمیان در بیمارستان دانشگاه رفیق حریری هستیم و به افرادی که در انفجار آسیب­ دیده­ اند نیز خدمات توانبخشی جسمی ارائه خواهیم کرد.

کمیته بین­ المللی صلیب سرخ ارسال بسته­ های غذا به سازمان­های محلی که از مردم بی­خانمان حمایت می­ نمایند شروع نموده است.

نزدیک به دویست و پنجاه هزار نفر بی­خانمان شده­ اند و بسیاری دیگر شاهد خسارت به اموال­شان بودند.

تیم­ های کمیته بین­ المللی صلیب سرخ در حال ارزیابی خسارت وارده به اموال، و زیرساخت­های برق و آب هستند. ما به همراه صلیب سرخ لبنان به خانواده­ ها برای یافتن عزیزان مفقودشان یاری می­ کنیم. کمیته بین­ المللی صلیب سرخ، برای یاری به تأمین احتیاجهای مردم در بیروت، مانند صلیب سرخ لبنان، درخواست یاری اقتصادی نموده است.

کمیته بین­ المللی صلیب سرخ تخمین می­زند که صلیب سرخ لبنان برای تأمین اعتبار واکنش تا پایان سال میلادی به 40 میلیون یورو احتیاج خواهد داشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3680

به "صلیب سرخ: برای پاسخگویی به احتیاجها پس از انفجار بیروت تا انتها سال 40 میلیون یورو احتیاج است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صلیب سرخ: برای پاسخگویی به احتیاجها پس از انفجار بیروت تا انتها سال 40 میلیون یورو احتیاج است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید