عرضه خودرو در بورس چقدر احتمال دارد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، به گزارش خبرنگاران، رضا محتشمی پور در خصوص گفته رئیس قوه قضاییه که اعلام نموده بود، خودرو هم در بورس کالا عرضه گردد، گفت: خودرو را می توان در بورس کالا عرضه کرد، اما این عرضه در بورس مزیت ویژه ای ندارد، البته قیمت را شفاف می نماید، اما اگر قرار باشد، عرضه خودرو در بورس همراه با کنترل قیمت باشد، فایده ای ندارد.

عرضه خودرو در بورس چقدر احتمال دارد؟

وی اضافه کرد: اگر قرار بر کنترل قیمت خودرو باشد، بهتر است در خارج از بورس معین قیمت گردد، چون قیمت دستوری در بورس رانت ایجاد می نماید. مثلا قیمت خودرو در بورس 40 میلیون و در بیرون 100 میلیون می گردد که این باعث ایجاد رانت خواهد شد.

معاون بورس کالا گفت: اولا باید توان فراوری و عرضه مداوم خودرو از سوی خودروسازان معین باشد و کالایی که در بورس عرضه می گردد، به اندازی کافی باشد، مثلا اگر هزار واحد تقاضا وجود دارد، اما فقط 200 واحد کالا در بورس ارائه گردد، باعث بالا رفتن قیمت می گردد و مسئله ای در بازار وجود دارد مشکل عرضه مستمر است.

محتشمی پور اضافه کرد: البته عرضه خودرو در بورس باعث شفافیت می گردد.

وی در خصوص اینکه مدل خودروها تفاوت پیدا می نماید و آیا به عنوان کالای همگن در نظر گرفت، گفت: برای قیمت گذاری احتیاج به کالای همگن است و عرضه نیز باید مناسب باشد و دست کاری در قیمت خودرو در بورس نباشد.

معاون بورس کالا در خصوص اینکه در سال 97 خوردوی سراتو در بورس کالا ارائه شد، بیان داشت: در آن سال به دلیل اینکه عرضه محدود بود، متوقف شد. بنابراین اگر خودرو بخواهد وارد بورس گردد، باید عرضه مداوم و مناسب باشد.

منبع: فارس

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2297

به "عرضه خودرو در بورس چقدر احتمال دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه خودرو در بورس چقدر احتمال دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید