قاچاقچیان کالا، مفسدان مالی، اشرار مرزها و کرونا ویروس همه در تیررس ناجا

به گزارش مجله بای بلاگ، زمانی که از ناجا صحبت می کنیم نام امنیت به چشم می آید حالا می خواهد در مبارزه با مفسدان مالی باشد یا اشرار منطقه و در راستای یاری و مساعدت سازمان ها،ناجا نیز تمام ابزار و امکانات خود را برای مقاله با این ویروس بکار گرفته است.

قاچاقچیان کالا، مفسدان مالی، اشرار مرزها و کرونا ویروس همه در تیررس ناجا

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرنگاران، شهربانو نوری نیا- به مناسبت هفته نیروی انتظامی برآن شدیم دستاورد های 6 ماهه اول سال 99 این ارگان را آنالیز کنیم سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی در مورد اقدامات سال گذشته ناجا صحبت کرد و گفت: راه اندازی پلیس امنیت مالی از موفقیت های خوب این نیرو طی سال 98 بود که مورد توجه نیز نهاده شد.

جلوگیری از ورود و خروج کالای قاچاق، برخورد با مفاسد مالی، حمایت از فراوری نمایندگان و تامین امنیت مراکز فراورینماینده از شاخص ها و اولویت هایی است که باید در پلیس امنیت مالی درامسال مورد توجه خاص باشد.

عالی ترین مقام انتظامی کشور به موضوع کاهش سرقت اشاره نمود: در این راستا فرماندهان انتظامی استان ها باید به صورت جدی برنامه ریزی اصولی داشته باشند و ضروری است که سایر دستگاه های مربوطه نیز در این بحث نیروی انتظامی را یاری نموده و پای کار باشند.

همچنین در مورد تلفات جاده ای نیز گفت: در ایام نوروز سال 99، شاهد کاهش 65 درصدی جان باختگان ناشی از تصادفات بودیم که این امر به دلیل همکاری های خوب پلیس راهور محقق شد، امیدواریم به یاری خداوند و با هدف گذاری های سال گذشته این میزان از کاهش تلفات جاده ای ادامه داشته باشد.

از زمان شروع شیوع این بیماری در کشور همه مسئولان و نهاد های دولتی و غیر دولتی برای سرکوب و ریشه کنی این بیماری دست بکار شدند، اما هنوز درمان قطعی برای این بیماری کشف نشده است و تمام مسئولان عزم خود را در زمینه کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری جزم نموده اند.

در راستای یاری و مساعدت سازمان ها، نیرو های مسلح نیز تمام ابزار و امکانات خود را برای مقاله با این ویروس بکار گرفته و همچنان در این زمینه به یاری وزارت بهداشت شتافته و مراکز درمانی و بیمارستان های خود را برای پذیرش بیمارانی که به این ویروس مبتلا شده اند، قرار داده اند.

همان طور که گفته شد در شرایطی که در کشور انتشار این ویروس به اپیدمی تبدیل شد، نیرو های مسلح اعم از سپاه، ارتش و نیروی انتظامی هر یک به سهم خود در این زمینه نقش آفرینی نموده و همه امکانات و تجهیزات خود را برای مقابله با این بیماری این ویروس به میدان آوردند.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی نیز از این امر مستثنی نبود و علاوه بر انجام وظیفه ذاتی خود برای برقراری نظم و امنیت در جامعه، برای مقابله با این ویروس از همه تجیهزات خود اعم از تجهیزات مورد احتیاج برای ضد عفونی کردن معابر و در اختیار گذاشن مراکز درمانی گرفته تا مقابله با سودجویانی که اقدام به احتکار لوازم بهداشتی مورد احتیاج مردم نموده بودند وارد عمل شد.

اقدامات نیروی انتظامی از زمان شیوع ویروس کرونا به توضیح زیر است:

1-آمادگی پلیس برای همکاری و تعامل همه جانبه برای مقابله با شیوع کرونا

2-اجرای رزمایش های پدافند زیستی با هدف مقابله با کرونا

3-راه اندازی سامانه غربالگری کرونا

4-همکاری تیم های مراقبت سلامت ناجا با وزارت بهداشت

5-اقدامات یگان های ویژه در مقابله با ویروس کرونا

6-فراوری و توزیع بیش از 200هزار ماسک بهداشتی

7-ضدعفونی بیش از 5 هزار واحد مسکونی

8-رژه خدمت این بار با اهدای خون

9-نقش پلیس پیشگیری در مقابله با شیوع کرونا

10-اجرای طرح خلوت سازی

11-نقش کارکنان انتظامی و یگان امداد در اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی

12-تشکیل قرارگاه مقابله با شیوع ویروس کرونا در پلیس راه آهن و فرودگاه های کشور

همچنین سردار مقیمی به اقدامات صورت گرفته پلیس امنیت مالی در سه ماهه اول سال 99 اشاره نمود و گفت:در این راستا 500 خودروی متخلف توقیف و یک هزار و 790 پرونده نیز تشکیل شده است.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف ما تامین احتیاج های مردم بوده و در این راستا قرارگاه ما روزانه به صورت تاکتیکی و عملیاتی کشور را رصد می نمایند، مطرح کرد: در بحث تعداد پرونده های تشکیل شده برای احتکار در سه ماهه سال 99 هم 400 درصد افزایش عملکرد نسبت به سه ماهه نخست سال گذشته داشته ایم.

وی ادامه داد: همچنین در سه ماهه امسال (تا 21 تیرماه جاری) بالغ بر 15 میلیون و 318 هزار انواع ماسک و در بازرسی ها 171 میلیون و 313 هزار دستکش کشف شده است.

سردار مقیمی ادامه داد: همچنین در این بازه زمانی بیش از 2 میلیون لیتر مواد ضدعفونی نماینده و مقادیر قابل توجهی ژل، پد الکی و ... کشف و همچنین از 127 هزار باب داروخانه و انبار بازرسی و طی این مراحل بالغ بر 8 هزار انبار و داروخانه متخلف پلمب شده است.

وی در ادامه به اخلال در نظام مالی اشاره نمود و گفت: در این راستا تعداد پرونده ها کاهش یافته، اما از نظر ریالی افزایش داشته که بیشتر کوشش ما بر این بوده پرونده دانه درشت ها را آنالیز کنیم.

سردار مقیمی با بیان اینکه در مورد قاچاق کالا در امسال وضع مناسبتری نسبت به سال های گذشته داشتیم، توضیح داد: در بحث برخورد با جرایم مالی هم احتیاج های روز جامعه و مردم را در نظر می گیریم.

وی با اشاره به اینکه امسال در بحث فرار مالیاتی کاهش قابل توجهی داشتیم، به قاچاق خروجی هم اشاره نمود و گفت: امسال قاچاق خروجی به حداقل رسیده و نزدیک به صفر شده است.

سردار مقیمی همچنین مطرح کرد: در زمینه فرآورده های نفتی و سوختی نیز از ابتدای سال تا به امروز 70 درصد افزایش کشفیات نسبت به سال گذشته داشته ایم.

وی ادامه داد: در بحث قاچاق دام سبک 24 درصد و دام سنگین نیز 23 درصد کاهش داشتیم و کوشش کردیم حوزه های صادرات قانونی را تقویت کنیم.

سردار مقیمی همچنین به اهمیت هوشمندسازی پلیس اشاره و مطرح کرد: در پلیس گمرک در بحث هوشمندسازی پلیس بحمدالله اقدامات مطلوبی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه توجه و رسیدگی به جرائم سازمان یافته از اولولویت هاست، مطرح کرد: تمرکز بر جرائم سازمان یافته بدین معنا نیست که به جرایم خرد کمتر توجه گردد؛ در هر حال توجه ما بر جرایم سازمان یافته و کلان است و ما در جرایم سازمان یافته توفیقات خوبی داشته ایم.

سردار مقیمی ادامه داد: در پرونده های قاچاق یکصد میلیون تا 500 میلیون در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش داشته ایم و پرونده های زیر 10 میلیون تومان 6 درصد کاهش نشان می دهد.

رئیس پلیس امنیت مالی ناجا همچنین توضیح داد: در بحث استقرار نیز توافق و تعامل خوبی با گمرک داشته ایم و یک توافق نامه سه طرفه در سال گذشته امضا کردیم و در 12 نقطه مستقر شدیم و امسال قرار است در 30 نقطه مستقر شویم و عمده ورودی ها و خروجی ها استقرار پیدا کنیم.

سردار مقیمی گفت: هر خودرویی که وارد کشور می گردد محموله های آن بازرسی و کنترل می گردد، در واقع در این سه ماهه 36 هزار و 700 کنترل و آنالیز محموله های گمرکی صورت گرفته است و 600 هزار مورد نیز انبار های شهری را بازرسی نموده ایم که 14 مورد منجر به تشکیل پرونده شده است و ارزش تخلفات ریالی بالایی در این بازرسی ها کشف نموده ایم همچنین در 24 بندر و 8 مرز زمینی مستقر شده ایم که در گام بعدی در 41 منطقه مستقر می شویم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

دور زمین: دور زمین: سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده!

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 مهر 1400 بروزرسانی: 8 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 4726

به "قاچاقچیان کالا، مفسدان مالی، اشرار مرزها و کرونا ویروس همه در تیررس ناجا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قاچاقچیان کالا، مفسدان مالی، اشرار مرزها و کرونا ویروس همه در تیررس ناجا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید