قتل عام پرندگان مهاجر در بندرانزلی

به گزارش مجله بای بلاگ، فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست گیلان از قتل عام گسترده پرندگان مهاجر در حوزه استحفاظی شهرستان بندرانزلی اطلاع داد.

قتل عام پرندگان مهاجر در بندرانزلی

به گزارش گروه حوادث خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری همشهری آنلاین، ساسان اکبری پور اظهار کرد: سال جاری شکار پرندگان مهاجر ممنوع است و تا به امروز مجوزی برای شکار صادر نشده است، به این ترتیب با شکارچیان و خاطیان به جد برخورد می گردد.

اکبری پور با اشاره به اقدام بی رحمانه و مجرمانه فردی با هویت معین در قتل عام گسترده پرندگان مهاجر در حوزه استحفاظی شهرستان بندرانزلی، گفت: اکیپی از یگان حفاظت محیط زیست و پاسگاه حسن رود پس از ردگیری شکارچی متخلف در محل اختفای فرد، پیروز به کشف و ضبط 42 قطعه لاشه ذبح شده پرنده حمایت شده باکلان شدند که مراتب پس از تنظیم صورت جلسه برای طی مراحل قانونی و برخورد قضایی به دادگستری شهرستان ارسال شد.

وی با اشاره به حضور جمعیت مناسب پرندگان مهاجر در گیلان اضافه کرد: حفاظت از پرندگان مهاجر در اولویت برنامه کاری ما واقع شده است و با متخلفین در این زمینه برخورد قانونی می گردد. اغلب پرندگان مهاجر در زیستگاه های امن شهرستان انزلی، صومعه سرا، لنگرود و لاهیجان و به خصوص در پارک ملی بوجاق زمستان گذرانی می نمایند.

فرمانده یگاه حفاظت محیط زیست گیلان اظهار داشت: مناطق تالابی و شالیزارها بیش از دیگر اماکن گیلان مورد تخلف و ورود شکارچیان برای شکار پرندگان مهاجر است و پرندگان از نوع مرغابی سانان نظیر خوتکا بیش از دیگر پرندگان شکار می شوند.

اکبری پور با بیان اینکه باکلان در استان مصرف چندانی ندارند، توضیح داد: گزارش ها حاکی از آن است که باکلان در مازندارن هوادار دارد و به همین دلیل شکارچیان بیشتری برای شکار باکلان در گیلان اقدام می نمایند و این شکارچیان باکلان های شکار شده را برای فروش و مصرف به اسان مازندران می برند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5222

به "قتل عام پرندگان مهاجر در بندرانزلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قتل عام پرندگان مهاجر در بندرانزلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید