مشاغل عجیب زنان در مصر باستان!

به گزارش مجله بای بلاگ، شغل زنان مصر باستان | The career of ancient Egyptian women

در بسیاری از دوره ها زنان برای این تربیت می شده اند که خانه و خانواده را مدیریت نمایند و اگر هم برون سپاری به آن ها سپرده می شد در همین حول و حوش بوده اما، به تازگی کشف شده است که زنان در مصر باستان دارای ماغلی فراتر از آن چه که تا به حال ما تصور می نموده ایم، داشته اند! با توجه به آنالیز های اجرا شده بر روی دندان های زنی باستانی، دانشمندان به حقایقی درباره شغل زنان در مصر باستان رسیده اند. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، شغل زنان در مصر باستان را مورد آنالیز قرار دهیم.

مشاغل عجیب زنان در مصر باستان!

همه چیز درباره شغل زنان مصر باستان

تا به حال هیچ زمانی نبوده است که درباره نتیجه اکتشافات تاریخی و فرضیه هایی که درباره آن ها داده می گردد، سوالات زیادی وجود نداشته باشد. چیزی که درباره یافته های مختلف تاریخی همواره به درد بخور بوده این است که همواره اطلاعات خوبی را حداقل می توان از شکل زندگی زن و مرد عظیم سال، قشر سالمند و حتی بچه ها در دوره های مختلف به دست آورد. در مصر باستان با توجه به اطلاعات مختلف و گوناگونی که از همین اکتشافات تاریخی به دست آمده، مصری ها در شرایط بهتری به سر می برده اند. آن ها هم از لحاظ رتبه بندی های اجتماعی و هم از لحاظ سبک زندگی نسبت به دیگر جوامع بهتر و پیشرفته تر بوده اند. این یافته ها الکی به دست نیامده اند بلکه پژوهشگران در طی سال ها آنالیز متن های تاریخی و باستانی پیکره ها و مجسمه های مختلفی که مخصوصا به همراه مردگان دفن شده بوده، به این نتیجه رسیده بوده اند. ولی باز هم ناگفته های بسیاری همچنان وجود دارد. از این مقدمه که بگذریم، دانشمندان به تازگی بازمانده های یک زن مصری را پیدا نموده اند که با آنالیز هایی که بر روی آن انجام داده اند، به اطلاعات جدید و زیادی درباره صندلی و مشاغل زنان مصر باستان رسیده اند.

در واقع با پیدا شدن بازمانده های این زن مصری 4 هزار ساله و آنالیز های دقیق کارشناسان با آزمایش بر روی استخوان ها و دندان های این زن مصری به این نتیجه دست یافته اند که شغل او حتی از بیشتر شغل های مردانه سخت تر و خشن تر بوده است! این اسکلت با این که در سال 1970 میلادی به همراه 67 اسکلت بازمانده دیگر پیدا شده بود اما بیشتر از همه آن ها توجه کارشناسان را به خود جلب نمود. دقیقا همین اسکلت هم به دانشمندان یاری کرد تا نتایج جالبی درباره جامعه مصری و مشاغل زنان مصر باستان به دست بیاورند.

داستان از این قرار است که نانسی لاول کاندایی از دانشگاه آلبرتا و همکاران او در گورستان مندس مصر، اسکلت هایی که پیدا نموده بودند را مجددا مورد آزمایش های دقیق قرار دادند. اسکلت های 67 عددی که بالاتر گفتیم،در نهیات به 92 عدد رسیدند و نتیاج جالب تری را به دست دادند. یکی از اسکلت های پیداشده، متعلق به زنی بوده است که هم در هنگام مرگز سن و سال بیشتری داشته و هم با توجه به قوانین اجتماعی مصری ها ثروتمند و غنی بوده است.

نتیجه آنالیز ها نشان داد که این زن بین سال های 2181 تا 2055 قبل از میلاد مسیح زندگی می نموده است. همچنین او در هنگام مرگش تنها 50 سال داشته و از مقام و رتبه بالایی در جامعه مصری برخوردار بوده است. در قبر این زن آینه ای برنزی، زیورآلات، ظرف های مرمرین و سفید، لوازم آرایشی و چیزهای دیگری پیدا شده که نشان از رتبه بالای اجتماعی او دارند.

پس از آنالیز هایی که بر روی استخوان های این زن انجام شد، نتایج جالبی گرفتند. 2 دندان پیش میش میانی این زن ساییدگی هایی دارد که نشان از شغل این زن دارد. 14 دندان او هم دارای ساییدگی های گوه مانند هستند. پژوهشگران دریافتند که 16 دندان از 24 دندان این زن، با الگوی دندان های کسی که غذا تنها جویده باشد اصلا یکی نیست و همگانی ندارد.

آن ها متوجه شده اند که این زن با دندان هایش کار دیگری انجام می داده است. دانشمندان حتی از ساییدگی ها و تغییرات دندان ها و یا حتی حک کردن طرح و یا هر تغییری بر روی آن ها به رمز و رازی جدید پی می برند. از شکل فک و دندان های این زن به این نتیجه رسیده اند این زن از مرتبه بالای جامعه یمصری بوده که کارش با دندان های تیزش بوده است. تغییراتی که بر روی دندان های این زن به وجود امده همگی نشانه های تکرار و روزمرگی این کار بر روی دندان های او بوده است. با توجه به اسناد تاریخی که وجود دارد، در مصر باستان زنانی بوده اند که برای تهیه الیاف گیاهی از دندان های خود استفاده می نموده اند. این گیاه ها معمولا نی یا پایپروس بوده اند. از ان جا که این گیاهان آبزی هستند، در منطقه ای که این زن دفن شده است و به احتمال زیاد در نزدیکی محل زندگی او بوده است، به وفور یافت می شده است. از شاخه های این گیاهان برای ساخت انواع سبد ها، جعبه، کفپوش، صندل و وسایل شبه چوبی دیگر استفاده می شده است. دقیقا به همین خاطر است که این زن مصری شکل دندان هایش عوض شده بوده زیرا جدا کردن پوسته بیرونی پاپیروس، باعث ساییدگی دندان ها می گردد.

البته یک فرضیه دیگر هم وجود دارد که می گوید چون در آن سال ها، مسواک و یا وسیله ای برای تمیز کردن دندان ها نبوده معمولا از زبری که این گیاهان ایجاد می نموده اند برای یه اصطلاح مسواک زدن استفاده می نموده اند. کار این زن هم به صورتی بوده که باید دندان های خود را می شسته بنابراین، با استفاده از نمک و ناترون دهان خود را می شسته است. این ترکیب اثری ضد درد هم دارند.

مشاغل زنان مصر باستان بر اساس استناد بر کتب باقی مانده در 7 عنوان خلاصه یم شده که معروف ترین و پر تقاضاترین آن ها، خدمت به تالارهای مذهبی بوده است. همینطور هم می توانسته اند تا نوازنده موسیقی و هنرمند باشند. گروه های عزاداری و ختم هم شغل محسوب می شده است.

درباره شهر مندس در مصر باستان

شهر باستانی مندس در دوره سلسله 29 مصر در قرن 4 قبل از میلاد به عنوان شهری مهم به عنوان پایتخت مصر انتخاب شد. برای 5 هزار سال این شهر بسیار مهم بوده است. مندس پایتخت اداری، سیاسی، فرهنیگ و اجتماعی مصر باستان نیز بوده است.

برای اطلاع از مطالب بیشتر درباره شغل زنان مصر باستان به این سایت مراجعه فرمایید. ✌

ancient.eu

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: الی گشت
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1799

به "مشاغل عجیب زنان در مصر باستان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاغل عجیب زنان در مصر باستان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید