مقایسه مودم های VDSL یوتلV301 و V304 F: کدام یک بهتر است و ارزش خرید دارد؟

به گزارش مجله بای بلاگ، اولین مودم های VDSL مخابرات به دست مشترکان رسیدند و اکنون می توانیم با قاطعیت بگوییم که دو مودم 350 و 550 هزار تومانی پیشنهادی کدام مدل ها هستند و چه تفاوتی با هم دارند.

مقایسه مودم های VDSL یوتلV301 و V304 F: کدام یک بهتر است و ارزش خرید دارد؟

هنگامی که برای دریافت سرویس اینترنت VDSL مخابرات ثبت نام کنید؛ در پنل کاربری شما دو مودم 350 و 550 هزار تومانی پیشنهاد می شود که باید یکی را انتخاب و هزینه آن را به صورت نقدی یا اقساط 6 ماهه و 1 ساله بپردازید.

در روزهای گذشته، بحث های زیادی مطرح بود که این مودم های VDSL از چه برندی هستند و مشخصات آن ها چیست؟

هر دو مودم از شرکت یوتل (UTEL) هستند که یک برند ایرانی سازنده محصولات شبکه است. مودم 350 هزار تومانی مدل یوتل V301 و مودم 550 هزار تومانی مدل یوتل V304F است.

با هم امکانات و مشخصات هر دو مدل مودم VDSL را بررسی می کنیم تا اگر تصمیم به خرید آن ها را دارید؛ بهتر انتخاب کنید:

مشخصات DSL

هر دو مودم از استانداردهای ADSL2+ و VDSL2 برخوردار هستند. یعنی هم برای اینترنت ADSL و هم برای اینترنت VDSL قابل استفاده خواهند بود.

هر دو مدل حداکثر سرعت اینترنتی که می دهند؛ 200 مگابیت بر ثانیه است که البته در ایران و فعلا نیازی به این سرعت نیست و اگر تا 100 مگابیت را هم پشتیبانی کنند؛ کافی است.

مشخصات وای فای

هر دو مودم دارای وای فای سری N مبتنی بر استاندارد 802.11n با سرعت 300 مگابیت بر ثانیه هستند. این ویژگی واقعا توی ذوق می زند چون الان غالب گوشی ها و لپ تاپ ها از وای فای 5 و وای فای 6 پشتیبانی می کنند که وای فای دو بانده هستند ولی این مودم ها هنوز متکی به وای فای 4 هستند.

چون مودم V304F تراشه قدرتمندتری دارد؛ قاعدتا باید سرعت وای فای بهتری از خود نشان بدهد و تعداد کاربران بیشتری همزمان به آن وصل شوند.

هر دو مودم دارای دو آنتن وای فای داخلی هستند. در برخی سایت ها گفته شده قدرت این آنتن ها 5 دسی بل است که امتیاز مثبتی است.

درگاه های ارتباطی

شاید بتوان گفت بزرگ ترین تفاوت مودم های یوتل V301 و یوتل V304F در امکانات ارتباطی آن ها است.

مودم V301 دارای دو 2 درگاه LAN و یک درگاه DSL یا همان RJ11 است. این درگاه ها همگی صد مگابیت هستند.

اما مودم V304F درگاه های ارتباطی بیشتری دارد و شاهد 4 درگاه LAN صد مگابیتی، 1 درگاه WAN هزار مگابیتی، 2 درگاه USB 2.0، یک درگاه DSL و دو درگاه FXS هستیم.

مودم یوتل V304F دارای کلید روشن/خاموش و کلیدهای ریست و WPS است اما در یوتل V301 فقط کلیدهای ریست و WPS را می بینیم.

قابلیت های پیشرفته

مودم V304F برای مصارف VoIP مناسب است و از پروتکل ها و درگاه های مرتبط با این فناوری پشتیبانی می کند.

هر دو مودم از IPv6 و قابلیت هایی مانند QoS و ATM/PTM، پورت مپینگ، نت روتر، فایروال، فیلتر آدرس مک و آی پی و دامنه، مانیتور ترافیک شبکه و پروتکل های امنیتی مانند 802.1q و WPA2 پشتیبانی می کنند.

نتیجه گیری

گزارش های کاربران در سایت ها و انجمن های مختلف نشان می دهد هر دو مودم کیفیت نسبتا خوبی دارند و برای مصارف خانگی مناسب هستند.

مودم یوتل V304F قوی تر است؛ امکانات ارتباطی بیشتری دارد و از VoIP پشتیبانی می کند. در پنل تنظیمات این مودم هم می تواند گزینه ها و امکانات بیشتری پیدا کرد. کلید روشن/خاموش دارد و از آنتن دهی بهتری برخوردار است.

شرکت مخابرات مودم V301 را به قیمت 350 هزار تومان و مودم V304F را به قیمت 550 هزار تومان به کاربران و مشتریان خود می دهد اما در بازار هم قیمت این مودم ها همین حدود و شاید حتی 20 الی 30 هزار تومان کمتر است.

این روزها شاهد یک جریان معکوس در فضای کاربران اینترنتی هستیم. آغاز طرح واگذاری پورت های VDSL به کاربران خانگی در دو استان تهران و قم…

به روزرسانی 26 فروردین ماه کاربران و خواننده های تهرانی سایت سریعا درخواست ما را اجابت کردند و گزارش هایی از پنل مخابرات و ثبت نام اینترنت VDSL، تعرفه ها…

به روزرسانی 25 فروردین قیمت محدود مودم های VDSL موجود در بازار به شدت در حال افزایش است. افزایش تقاضا برای خرید مودم های VDSL و انبارهای خالی…

به روزرسانی: 20 فروردین 1399 فناوری VDSL نسل بعدی فناوری ADSL است و سرعت اتصال به اینترنت را تا 5 برابر افزایش می دهد. در حالی که…

به روزرسانی 19 فروردین 99 به گفته وزیر ارتباطات و همین طور گزارش هایی که مردم در پنل های مخابرات مشاهده کردند؛ برای تبدیل اینترنت ADSL به VDSL مخابرات…

اگر بخواهید از اینترنت پرسرعت وی دی اس ال استفاده کنید؛ به یک مودم وی دی اس ال نیاز دارید. با مودم ADSL قبلی خود نمی توانید به اینترنت VDSL وصل شوید….

به روزرسانی فروردین 99 با توجه به اینکه چند مدل مودم روتر VDSL جدید وارد بازار ایران شده و مدل های قدیمی از بازار خارج شدند؛ این…

شرکت شاتل زمان ثبت نام برای سرویس های ADSL پرسرعت و VDSL2 خود در شهر قم را گفت. به گزارش روابط عمومی این شرکت، از روز…

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: شبکه چی
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1846

به "مقایسه مودم های VDSL یوتلV301 و V304 F: کدام یک بهتر است و ارزش خرید دارد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه مودم های VDSL یوتلV301 و V304 F: کدام یک بهتر است و ارزش خرید دارد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید