مهم ترین ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش مجله بای بلاگ، تخم مرغ یکی از محبوب ترین غذاهای مردم در سراسر دنیا است. اگرچه زیاده روی در مصرف تخم مرغ مضر است، اما در حد تعادل و احتیاج بدن می تواند فواید زیادی داشته باشد.

مهم ترین ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن

به گزارش خبرنگاران به نقل از انتخاب، تخم مرغ فوایدی قابل توجه دارد که شاید مهم ترینشان تقویت سیستم ایمنی بدن است. فقط یک تخم عظیم تقریباً یک چهارم (22٪) از RDA سلنیوم را تشکیل می دهد، ماده مغذی که به پشتیبانی سیستم ایمنی بدن و تنظیم هورمون های تیروئید یاری می نماید. به همین دلیل است که مخصوصاً بچه ها باید تخم مرغ بخورند. اگر بچه ها و نوجوانان به اندازه کافی سلنیوم دریافت ننمایند، می تواند بیماری هایی را ایجاد کند.

مصرف تخم مرغ می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد. کلسترول LDL به عنوان کلسترول بد شناخته شد زیرا ذرات LDL مولکول های چربی خود را به دیواره شریان ها منتقل می نمایند و باعث تصلب شرایین می شوند. در مقابل، ذرات HDL می توانند مولکول های چربی را از دیواره های شریان جدا نمایند.

فقط یک تخم مرغ نیمرو عظیم تقریباً 18٪ از ویتامین B2 مورد احتیاج بدن شما را تامین می نماید که به آن ریبوفلاوین نیز گفته می گردد. این فقط یکی از 8 ویتامین B است که به بدن یاری می نماید مواد غذایی را به سوخت تبدیل کند، که به نوبه خود برای فراوری انرژی استفاده می گردد، و آن را به عنوان غذایی عالی برای انرژی روزانه تبدیل می نماید.

ویتامین های پیچیده B برای پوست سالم، مو، چشم و کبد نیز ضروری هستند. علاوه بر ویتامین B2، تخم مرغ سرشار از B5 و B12 است که به اطمینان از عملکرد صحیح سیستم عصبی و همچنین تقویت قدرت عضلات یاری می نمایند. دو آنتی کسیدان موجود در تخم ها - لوتئین و زاکزانتین - دارای اثرات محافظتی مهمی روی چشم هستند. آنتی اکسیدان ها خطر ابتلا به دژنراسیون ماکولا و آب مروارید را کاهش می دهند که از مهم ترین دلایل اختلال در بینایی و نابینایی در سالمندان است.

تخم مرغ یکی از معدود منابع طبیعی ویتامین D است که برای سلامتی و استحکام استخوان ها و دندان ها بسیار مهم است. این کار در درجه اول با یاری به جذب کلسیم انجام می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 2155

به "مهم ترین ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهم ترین ماده غذایی برای تقویت سیستم ایمنی بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید