موزه ها یکم و سیزدهم فرودین1400 تعطیل اند

به گزارش مجله بای بلاگ، تهران (پانا) - تمام موزه ها و سایت های تاریخی زیرنظر وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دو روز 30 اسفندماه 99 و 13 فروردین ماه 1400 تعطیل خواهند بود.

موزه ها یکم و سیزدهم فرودین1400 تعطیل اند

بنا بر اعلام اداره موزه ها و اموال منقول تاریخی و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا، تمام موزه ها و سایت های تاریخی در شهرهای زرد و آبی در تعطیلات نوروز باز خواهند بود و فقط در این دو روز تعطیل اند. اماکن تاریخی و موزه ها در شهرهای قرمز و نارنجی کماکان بسته اند.

ساعت بازدید از موزه ها و سایت های تاریخی در تعطیلات نوروز از 9 صبح تا 19 خواهد بود.

محمدرضا کارگر، مدیرکل موزه ها و اموال منقول تاریخی گفته که برای جلوگیری از ازدحام جمعیت، بازدید از موزه ها، اماکن گردشگری و کاخ موزه هایی که بازدیدنمایندگان زیادی دارند مثل سعدآباد، نیاوران، حافظیه، عالی قاپو و... سانس بندی می شوند و در صورتی که ظرفیت آن ها خالی باشد، اقدام به پذیرش و فروش بلیت الکترونیکی می نمایند.

او پیشنهاد کرد از خرید حضوری بلیت خودداری کنید و برای مشخص نوبت، تقاضا می گردد بلیت ها را اینترنتی تهیه کنید. بلیت این اماکن را به شکل غیرحضوری از اپلیکیشن تجارت الکترونیک پارسیان و bilit.tafrihati.com می توان تهیه کرد.

موزه ها از اسفندماه سال 98 هر بار، با اوج دریافت ویروس کرونا به عنوان مراکز پرخطر به طور مقطعی تعطیل شدند. هرچندتعطیل شدن موزه ها در هر نوبت با مقاومت هایی از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی روبه رو بوده است. در عین حال بسیاری از راهنمایان موزه و موزه داران با توجه به مخاطراتی که در یک سال گذشته تجربه نموده اند، چندان موافق بازگشایی موزه ها در روزهای شلوغ نوروز نیستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6640

به "موزه ها یکم و سیزدهم فرودین1400 تعطیل اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه ها یکم و سیزدهم فرودین1400 تعطیل اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید