موفقیت داروی آرتریت روماتویید در درمان کوویدـ19

به گزارش مجله بای بلاگ، یک گروه بین المللی از محققان موسسه کارولینسکا در سوئد به سرپرستی علی میرعظیمی دریافتند با تغییر کارکرد یکی از داروهای آرتریت روماتویید موسوم به باریسیتینیب می توان بیماران مبتلا به کوویدـ19 را درمان کرد.

موفقیت داروی آرتریت روماتویید در درمان کوویدـ19

به گزارش خبرنگاران، ایرنا به نقل از ساینس نوشت: در این تحقیقات داروهای موجود در بازار با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند تا داروهایی که توانایی مهار کردن التهاب و عفونت را دارند شناسایی شوند.

با توجه به این که پیش از این قابلیت داروی باریسیتینیب در مهار کردن سیتوکین و شیوع ویروس به اثبات رسیده است، این دارو به عنوان یک گزینه مناسب برای تغییر کارکرد به منظور درمان کوویدـ19 شناسایی شد.

محققان با آزمایش این دارو در لوله های حاوی کبد شبیه سازی شده انسان نشان دادند که قادر است سیگنال دهی سیتوکین ها را مهار کند. سیتوکین ها پروتئین های سیستم ایمنی هستند که در موارد شدید بیماری کوویدـ19 واکنش بیش از اندازه داشته و موجب التهاب می شوند. همچنین این دارو توانست حجم ویروس کرونا و حجم مولکول interleukin-6 یا (IL-6) را که شاخصی برای مرگ ناشی از بیماری های تنفسی ناشی از کوویدـ19 است، کاهش دهد.

در آزمایش های بالینی که در شهر میلان ایتالیا و با کمک سه داوطلب مرد و یک داوطلب زن مبتلا به کوویدـ19 انجام گرفت، پس از 10 تا 12 روز درمان با داروی باریسیتینیب، علائم و عوارض بیماری از جمله سرفه و تب در هر چهار بیمار بهبود پیدا کرد و حجم ویروس و IL-6 در پلاسمای آن ها نیز کاهش یافت.

داروی باریسیتینیب به منظور درمان افراد بزرگسال مبتلا به آرتریت روماتویید با علائم متوسط و شدید به صورت روزانه مورد استفاده قرار می گیرد. این دارو به عنوان مهارکننده نوعی آنزیم فعال کننده عملیات سلولی موسوم به janus kinase عمل می کند. این دارو در فرایند التهابی سیستم ایمنی بدن دخالت می کند و یک گزینه مناسب برای درمان کوویدـ19 محسوب می شود.

به گفته علی میرعظیمی، مدیر این گروه تحقیقات ویروسی از موسسه کارولینسکا در سوئد، در مجموع بر اساس نتایج این تحقیقات می توان گفت داروی باریسیتینیب موجب کاهش التهاب و حجم ویروسی کوویدـ19 می شود.

در حال حاضر این تحقیقات با کمک 89 داوطلب مبتلا به کوویدـ19 که در شمال و مرکز ایتالیا بستری هستند، ادامه دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3212

به "موفقیت داروی آرتریت روماتویید در درمان کوویدـ19" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موفقیت داروی آرتریت روماتویید در درمان کوویدـ19"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید