واکسن ایرانی از سابقه 100 ساله تا باور تولیدکنندگان با تزریق به خود

به گزارش مجله بای بلاگ، خبرگزاری خبرنگاران- با آغاز آزمایش انسانی واکسن کرونای تولید محققان ایرانی از امروز و تزریق واکسن بر روی چند داوطلب ، نقطه عطف دیگری را در راستا موفقیت های کشور شاهد خواهیم بود.

واکسن ایرانی از سابقه 100 ساله تا باور تولیدکنندگان با تزریق به خود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرنگاران، صبح امروز حجت نیک ملکی سخنگوی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) از شروع مرحله آزمایش انسانی واکسن کرونای تولید ایران خبر داد و اضافه کرد : با کسب مجوز آزمایش انسانی امروز نخستین مرحله آزمایش با تزریق روی داوطلبان کلید می خورد.تا کنون بیش از 65 هزار نفر داوطلب آزمایش انسانی واکسن کرونای ساخت گروه شفافارمد مجموعه ستاد اجرای فرمان امام (ره) شده اند که در مرحله نخست آزمایش روی 56 نفر و آنهم به صورت مرحله ای انجام می شود

واکسن کرونای مورد نیاز مردم از چند طریق تامین می شود که مهمترین آن ساخت واکسن در داخل کشور است که تا کنون مراحل تحقیقاتی ساخت واکسن کرونا در موسسه و یک شرکت دانش بنیان ایرانی با موفقیت طی شده است .

راستادوم ما؛ ساخت واکسن با مشارکت یک کشور دیگر است که همکاری ها شروع شده است و راستا سوم؛ خرید واکسن از خارج است یکی از طریق سازمان بهداشت دنیای است که این راستا هم درحال انجام است.

باور به واکسنی که به ملت تزریق می کنیم

اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا با حضور وزیر بهداشت، معاون علمی ریاست جمهوری، رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و تیم تحقیقاتی این واکسن صبح امروز انجام شد و دکتر سعید نمکی در حاشیه شروع تست انسانی واکسن کرونای ایرانی، گفت: امروز یکی از روزهای بسیار امیدوارکننده برای ملت ایران است و روزی است که ما بعد از مدت ها تلاش و پیگیری همکاران و دانشمندان برجسته کشور در حوزه تکنولوژی و داروهای بایوتک، واکسن کووید-19 را بعد از طی مراحل مختلفی اعم از مطالعات و مدل های حیوانی و... تولید کردند و خوشبختانه توانستیم اولین تزریق را بر روی انسان انجام دهیم.

وی اضافه کرد: این انسانی که اولین تزریق واکسن کووید-19 بر رویش انجام شد، کسی نبود جز دختر دکتر مخبر-رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) بود. این پیامی بود به ملت ایران که چیزی را که قرار است به ملت ایران تزریق کنیم، خودمان باورش داریم و قبولش داریم و اگر عارضه ای داشته باشد ما و خانواده هایمان برای اولین بار با جان و دل خریداریم. خون هیچ کدام مان را سرخ تر از خون ملت ایران نمی دانیم و جان افراد خانواده مان را عزیزتر از فقیرترین و زحمت کش ترین فرد در دورترین نقاط محروم این کوی نمی دانیم.

وی ادامه داد: این اقدام با تکیه بر توان و غرور ملی شروع شد.

راه اندازی خط تولید واکسن ایرانی کرونا تا 40 روز آینده

سخنگوی ستاد اجرایی فرمان امام در خصوص تولید واکسن ایرانی کرونا طی توییتی نوشت: به کمک خدا تا 40 روز دیگر خط تولید واکسن کرونا توسط ستاد اجرایی فرمان امام با ظرفیت 1/5 میلیون دوز در ماه راه اندازی خواهد شد و تا 6 ماه دیگر به 12 میلیون دوز افزایش خواهد یافت.

او گفته که ان شاءالله تلاش دانشمندان جوان کشور بی ثمر نخواهد ماند و محصول آن به دست مردم خواهد رسید.

آمادگی برای تولید 12 میلیون دوز واکسن ظرف 6 ماه

دو روز قبل بود که رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) درجریان بازدید از محل آماده شده برای تولید واکسن ایرانی کرونا از آمادگی این ستاد برای تولید 12 میلیون دوز واکسن ظرف 6 ماه پس از تأیید نهایی آن خبر داد و اضافه کرد: گفت: دراین شهرک یک مرکز جامع تولید انواع واکسن را راه اندازی خواهیم کرد که آمادگی تولید 90 درصد واکسن های کشور در آن وجود خواهد داشت.

محمد مخبر با اشاره به مراحل تست انسانی واکسن کرونا گفت:علیرغم تبلیغات سو شبکه های معاند و رسانه های ضدانقلاب تا امروز 60 هزار نفر برای داوطلبی تزریق واکسن با سامانه 4030 تماس گرفته اند و 36 هزار نفر پس از اطلاع از شرایط لازم، ثبت نام خود را قطعی کرده اند، اگرچه ما بیشتر از 56 نفر را نمیتوانیم بپذیریم.این 56 نفر از یک منطقه یا یک جنس و سن هم نخواهند بود و به صورت متنوع و پراکنده انتخاب خواهند شد و تزریق هم به صورت یکجا و همزمان نخواهد بود و در یک دوره زمانی تزریق انجام خواهد شد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با اشاره به شروع تست انسانی گفته بود که جان انسان ها برای ما اولویت اول است و کار پیچیده و حساسی است ولذا بسیار سخت گیرانه تر از استانداردهای سازمان بهداشت دنیای تمام ملاحظات و نکات را رعایت میکنیم و هیچ اصراری برای جلوافتادن هیچ فرآیندی نداریم.واکسن ایرانی کرونا ، هیچ چیزی کمتر از واکسن های ساخته شده در سایر نقاط دنیا ندارد و تقریبا واکسن تولیدی توسط دانشمندان ستاد کمترین عوارض را خواهد داشت. مخبر با اشاره به توان تولید واکسن در این مجموعه گفت: ظرف 40 روز آینده به ظرفیت تولید ماهیانه 1.5 میلیون دوز خواهیم رسید و از 6 ماه دیگر این ظرفیت به ماهیانه 12 میلیون دوز خواهد رسید و پس از تأمین نیاز کشور ، قادر خواهیم بود که واکسن را به خارج از کشور هم صادر کنیم.

سابقه 100 ساله ایران در واکسن سازی

وزیر بهداشت کشورمان می گوید:ما 100 سال است که در منطقه واکسن ساز هستیم. کسانی که فکر می کنند، اولین بار داریم واکسنی را تزریق می کنیم، بسیار در اشتباه هستند. در سال 1299 انستیتو پاستور داشتیم و در سال 1303 انستیتو رازی را داشتیم، تمام مردم دوران زندگی شان را با واکسن های ایرانی شروع کردند. ما اولین واکسن ساز آسیا بودیم و ما بودیم که به بسکمک از کشورهای دنیا و منطقه واکسن صادر می کردیم.

نمکی گفت: البته مظلوم ماندن و مغفول ماندن این دو موسسه بزرگ بین المللی لطمه هایی را به توسعه واکسن سازی کشور زد، اما ما بر سر آنیم که با کمک معاونت علمی و فناوری رییس جمهور و همچنین بقیه ساختارهای وابسته اعم از انستیتو پاستور، رازی و بخش خصوصی، این مزیت کشورمان را به دنیا عرضه کنیم.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در مراسم اولین تزریق انسانی واکسن ایرانی کرونا گفت: همه این موارد زیر نظر ستاد کرونا و شخص آقای نمکی بود که جا دارد تشکر کنم. وزیر بهداشت در این شرایط شیوع کرونا بیشترین حمایت را از شرکت های دانش بنیان کردند و نتیجه این شد که اکنون در این حوزه چیزی را اعم از ماسک و تجهیزات تشخیصی و... وارد نمی کنیم. امیدواریم در آینده در حوزه واکسن کرونا هم به خوبی در کشور اقدام کنیم.

راستاهای تهیه واکسن برای مردم از زبان رئیس جمهور

اما روحانی رییس جمهور درخصوص واکسن کرونا تاکید کرد: مردم اطمینان داشته باشند اگر واکسنی از خارج خریداری کنیم، با اطمینان کامل این کار را خواهیم کرد. در واکسن داخلی هم زمانی مجوز واکسیناسیون صادر خواهد شد که به اطمینان برسیم و همه مراحل را طی کند.مردم توجه داشته باشند ما از چند طریق دنبال تهیه واکسن هستیم؛ یکی واکسن داخلی هست که تقریباً سه مرکز، البته مراکز دیگری هم دارند کار می کنند، اما دو موسسه بزرگ و یک شرکت دانش بنیان در راستا تهیه واکسن هستند، کمک های لازم به آنها انجام می گیرد و امیدواریم این ها موفقیت کامل را بدست بیاورند.

روحانی اضافه کرد: راستا دوم ساخت واکسن با یک کشور دیگر است که ما همکاری ها را با هم شروع کردیم و در حال انجام هستیم و در نهایت این واکسن اگر به نتیجه برسد، ساخت دو کشور خواهد بود.

او گفته که راستا سوم خرید واکسن از خارج است؛ یکی از طریق سازمان بهداشت دنیای یا همان کواکس است که ما برای تامین مالی به حساب لازم واریز کنیم، اقدامات لازم را انجام دادیم و این راستا انجام می گیرد. در عین حال با یکی دو کشور دیگر هم در حال مذاکره هستیم که مقداری واکسن هم از آنها خریداری کنیم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5582

به "واکسن ایرانی از سابقه 100 ساله تا باور تولیدکنندگان با تزریق به خود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسن ایرانی از سابقه 100 ساله تا باور تولیدکنندگان با تزریق به خود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید