چاقی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را حداقل 6 برابر افزایش می دهد

به گزارش مجله بای بلاگ، مطالعات نشان می دهد چاقی ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 را بدون درنظر دریافت فاکتورهای ژنتیکی، حداقل 6 برابر افزایش می دهد.

چاقی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را حداقل 6 برابر افزایش می دهد

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، محققان دانشگاه کپنهاگ دانمارک به بررسی رابطه چاقی، فاکتور ژنتیکی و سبک زندگی نامطلوب با دیابت نوع2 پرداختند.

مطالعه شامل 4729 فرد مبتلا به دیابت نوع2 بود که به طورمیانگین 14.7 سال تحت نظر بودند. میانگین سنی شرکت کنندگان 56.1 سال بود.

در مجموع، 21.8 درصد تمام شرکت کنندگان در دسته بندی چاق، 43.0 درصد در گروه دارای اضافه وزن و 35.2 درصد با وزن نرمال قرار گرفتند؛ 40 درصد شرکت کنندگان دارای سبک زندگی مطلوب، و 34.6 درصد دارای سبک زندگی متوسط و 25.4 درصد دارای سبک زندگی نامطلوب بودند.

محققان دریافتند در مقایسه با افراد دارای وزن نرمال، افراد چاق تقریباً 6 برابر بیشتر با احتمال ابتلاء به دیابت نوع2 روبرو بودند و این ریسک در افراد دارای اضافه وزن 2.4 برابر بود.

درحالیکه افراد دارای فاکتور ژنتیکی دیابت نوع2 در مقایسه با افراد فاقد این فاکتور، فقط دو برابر بیشتر با ریسک ابتلاء به دیابت روبرو هستند.

نتایج این مطالعه، بیانگر این موضوع است که پیشگیری از دیابت نوع2 از طریق کنترل وزن و سبک زندگی امکان پذیر است و حتی تأثیر چاقی در ابتلاء به این بیماری پیشگام همه فاکتور های دیگر است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1809

به "چاقی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را حداقل 6 برابر افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چاقی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را حداقل 6 برابر افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید