چرا اعزام به عتبات عالیات تنها در انحصار یک شرکت است؟

به گزارش مجله بای بلاگ، نماینده مردم اراک در مجلس گفت: انحصاری بودن گردشگری مذهبی در کشور و در اختیار بودن اعزام زائرین به عتبات عالیات تنها از سوی یک شرکت قابل قبول نیست.

چرا اعزام به عتبات عالیات تنها در انحصار یک شرکت است؟

به گزارش گروه رسانه های خبرنگاران،علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک در مجلس در گفت و گو با میزان، با اشاره به انحصار گردشگری مذهبی در کشور، اظهار کرد: درباره انحصاری که در موضوع گردشگری مذهبی در کشورمان وجود دارد بنده سوالی را از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی طراحی و به هیئت رئیسه تقدیم کردم تا وزیر درباره ابهاماتی که در این حوزه وجود دارد توضیحات لازم را به مجلس ارائه دهد.

وی اضافه کرد: بحثی که بنده پیرامون وجود انحصار درحوزه گردشگری مذهبی مطرح نموده ام این است که ما شاهدیم که طی سالهای اخیر نحوه اعزام زائرین ما به عتبات عالیات تنها به یک شرکت خاص واگذار شده است و این شرکت مرکزیت دفاتر زیارتی کشور را بر عهده دارد.

نماینده مردم اراک در مجلس تاکید نمود: واقعیت امر این است که این شرکت به لحاظ اقتصادی و ترکیب مدیریتی وضعیتی روشن و شفاف ندارد و از طرف دیگر هزینه ایی که توسط این شرکت از زائرین دریافت می گردد دارای ابهام است.

کریمی توضیح داد: سوال جدی بنده این است که ما معتقدیم این انحصار که صرفا مربوط به کاروان های زیارتی عتبات عالیات در کشور است نباید تنها به یک شرکت تعلق پیدا کند زیرا این امر باعث می گردد که قیمت تمام شده سفر به عتبات عالیات به مراتب بیشتر از آن چیزی که است باشد.

وی با اشاره به اینکه جمعیت گسترده ای سالیانه از کشورمان به زیارت عتبات عالیات می فرایند تاکید نمود: اگر ضرب و تقسیمی از میزان هزینه ایرانیان در سفر به عتبات عالیات انجام گردد عدد بزرگی حاصل می گردد لذا انحصار گردشگری مذهبی در یک کشور با توجه به اینکه این موضوع هزینه های بسیاری را دربردارد به یک شرکت قابل تامل است.

نماینده مردم اراک در مجلس در انتها توضیح داد: انتظار است وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی و شخص وزیر درباره عملکرد شرکت مورد اشاره و ابهاماتی که در رویکرد کاری این شرکت وجود دارد توضیحات لازم را به مجلس ارائه دهد.

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

بازگشت به صفحه سایر رسانه ها

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 899

به "چرا اعزام به عتبات عالیات تنها در انحصار یک شرکت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا اعزام به عتبات عالیات تنها در انحصار یک شرکت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید