کرونا فرصتی برای بازنگری در صنعت گردشگری

به گزارش مجله بای بلاگ، به عقیده بسیاری از کارشناسان کرونا به عنوان عظیم ترین چالش مالی دنیا بعد از بحران سال 2008 است. در این میان اقتصاد گردشگری به عنوان یکی از پرسودترین حوزه های مالی، از متأثرترین صنایع دنیای در این چالش است، بطوریکه سازمان دنیای گردشگری در دو هفته اول شیوع این بیماری دردنیا، میزان خسارت وارده به این صنعت را تنها در اروپا بیش از دو میلیارد دلار بیان کرد حال آنکه میزان خسارت دنیای این بیماری بر صنعت گردشگری بسیار بالاتر از این رقم است.

کرونا فرصتی برای بازنگری در صنعت گردشگری

اقتصاد نوپای گردشگری ایران که در سال های اخیر نشانه های روشنی از رشد در این عرصه را نشان می داد و باور ارزآوری از این حوزه در کشور قوت گرفته بود، مستثنی از این بحران نیست. تعطیلی هتل ها، موزه ها و تأسیسات گردشگری در تمامی استان ها که این روزها خود را برای استقبال از میهمانان نوروزی مهیا می کردند، معرف این امر است.

جاذبه های منحصربه فرد و متعدد تاریخی و طبیعی ایران مقصد بالقوه ای برای گردشگران خارجی است ولی بدون شک توسعه گردشگری در کنار وجود جاذبه ها نیازمند ارتقای سطح خدمات در این حوزه است و یقیناً برای رونق بیشتر اقتصاد گردشگری باید مؤلفه های گردشگری در سطح استانداردهای بین المللی ارتقا پیدا کند تا در کلاس جهانی حرفی برای گفتن داشته باشد.

ازجمله چالش های تقریباً همیشگی در صنعت گردشگری کشور، عدم استانداردسازی مراکز و تأسیسات گردشگری، نبود استحکام بنای بعضی مراکز اقامتی، عدم امکان رزرواسیون آنلاین و پایین بودن سطح کیفی و کمی خدمات در مراکز گردشگری است که به صورت پیوسته از سوی معاونت گردشگری مطرح بود اما با مقاومت فعالین این حوزه روبرو می شد.

ویروس کرونا شاید به صورت مقطعی شوک منفی بر بازار گردشگری جهان و ایران وارد نموده اما با نگاهی دقیق تر و عملکردی سنجیده تر می توانیم این زمان کوتاه را فرصتی برای جبران کاستی ها در نظر بگیریم و استفاده مثبت از این شرایط منفی داشته باشیم.

آنچه مسلم است این است که شیوع ویروس کرونا به زودی فروکش خواهد نمود اما این تهدید می تواند فرصتی برای فعالین عرصه گردشگری کشور باشد تا تعطیلی تحمیلی به وجود آمده را مغتنم شمرده و با ارتقای سطح کیفی خدمات، آموزش پرسنل و تقویت تأسیسات گردشگری خود و با فرصت سفری که با پیگیری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مهیا خواهد شد، میزبانی متفاوت برای گردشگران در فصل تابستان بوده و بخشی از خسارت این روزها جبران گردد.

* مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1277

به "کرونا فرصتی برای بازنگری در صنعت گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا فرصتی برای بازنگری در صنعت گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید