کرونا گردشگری رسمی مازندران را حدود 60 درصد کم کرد

به گزارش مجله بای بلاگ، ایرنا/ براساس سخنان معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران، کرونا گردشگری رسمی مازندران را حدود 60 درصد کم کرد.

کرونا گردشگری رسمی مازندران را حدود 60 درصد کم کرد

قضیه چیست؟

مهران حسنی آمار اقامت گردشگران در اقامتگاه های رسمی استان طی یک سال گذشته را حدود چهار میلیون و 650 هزار نفر اعلام نمود و اضافه کرد که در مدت مشابه قبل آمار ورودی و اقامت گردشگران حدود 12 میلیون نفر بود.

وی بیشترین میزان کاهش ورودی گردشگران رسمی در شرایط کرونایی را مربوط به ایام تعطیل نوروز 99 اعلام نمود.

حسنی شرح داد: بطور میانگین درصد اشغال اقامتگاه های رسمی گردشکری مازندران در بازه زمانی یک ساله منتهی به بهمن سال گذشته حدود 88 درصد بود که این میزان در یک ساله منتهی به بهمن سال جاری به 33 درصد کاهش یافته است.

معاون گردشگری مازندران در عین حال گفت که با توجه به اینکه بخش زیادی از گردشگری مازندران غیررسمی است و ده ها هزار شغل گردشگری استان هم مربوط به این بخش است، میزان کاهش و اثرگذاری ورود گردشگران به مازندران بسیار بیشتر بوده است.

گردشگری غیررسمی مازندران در قالب مسافرت شخصی تعریف می گردد. در این شکل مسافران از اقامتگاه های رسمی مانند هتل، متل، مسافرخانه، اماکن بومگردی و دیگر اقامتگاه های تحت نظارت رسمی استفاده نمی نمایند و اقامتشان متکی بر اجاره خانه های شخصی، ویلاها، خیابان خوابی یا ماشین خوابی است. بیشترین آمار ورود مسافر در شکل غیررسمی هم مربوط به ایام تعطیل نوروز و تابستان است که سال 99 بخاطر شیوع کرونا و محدودیت های اعمال شده بشدت کاهش داشته است.

بدون مشتری

حسنی شرایط مجموعه های اقامتگاه های گردشگری مازندران را فعال اما بدون مشتری توصیف کرد و گفت: صنعت گردشگری استان نمی تواند بیش از این شرایط کنونی را تحمل کند و در حال حاضر نیز از حد توان خارج شده است. وی تصمیم گیری درباره چگونگی سفر در ایام نوروز را برای مازندران بسیار حیاتی توصیف کرد و اضافه کرد: بطور حتم نتجیه مثبت یا منفی تصمیم گیری درباره سفر نوروزی بیشتری تاثیر را بر استان مازندران خواهد گذاشت که رتبه نخست سفر در کشور را بویژه در تعطیلات نوروزی دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: همگردی
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 6347

به "کرونا گردشگری رسمی مازندران را حدود 60 درصد کم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا گردشگری رسمی مازندران را حدود 60 درصد کم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید