گاف عجیب پرسپولیس در قرارداد استوکس!

به گزارش مجله بای بلاگ، پس از اینکه معین شد آنتونی استوکس که پرسپولیسی ها قرارداد داشت، دیگر حاضر نیست به تهران برگردد، مدیران وقت باشگاه مدعی شدند چنان قرارداد محکمی با مهاجم ایرلندی منعقد نموده اند که نه تنها او با جریمه روبرو خواهد شد، بلکه محرومیت در انتظارش خواهد بود. در همان روز ها پس از فسخ قرارداد استوکس، همه منتظر بودند باشگاه از او به فیفا شکایت کند، اما این اتفاق رخ نداد.

گاف عجیب پرسپولیس در قرارداد استوکس!

نکته عجیب ماجرا اینجاست که در قرارداد استوکس و پرسپولیس، مرجع رسیدگی به اختلافات کمیته معین شرایط بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران معین شده است. این یعنی اگر هریک از طرفین دچار مشکل شد، باید شکایت خود را به فدراسیون فوتبال ایران ببرد درحالی که آرای کمیته معین شرایط بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران، در مجامع بین المللی قابلیت اجرایی ندارد.

باشگاه پرسپولیس هم پس از فسخ قرارداد استوکس برای پیگیری حقوق خود، به کمیته معین شرایط بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران شکایت می نماید که تا این لحظه این شکایت حاصلی نداشته است. البته حتی اگر این کمیته هم رای به جریمه و یا محرومیت استوکس می داد، این رای برای اجرا مورد تایید فیفا نبود. بر اساس قوانین فیفا تنها آرای دادگاه داوری مستقل که با حضور نمایندگان باشگاه ها و بازیکنان تشکیل می گردد و مورد تایید این نهاد است، قابلیت اجرایی در سطح بین المللی را دارد. حالا، اما وقتی چنین دادگاهی در ایران وجود ندارد، سوال این است مسوولان حقوقی پرسپولیس بر اساس چه منطقی در قرارداد مرجع رسیدگی به اختلافات را فدراسیون فوتبال ایران معین نموده اند؟

آنتونی استوکس که در نیم فصل گذشته با قراردادی 250 هزار دلاری برای شش ماه به پرسپولیس پیوست، در زمان عقد قرارداد 150 هزار دلار نقدا دریافت کرد و پس از چند هفته بدون هیچ توجیهی ایران را ترک کرد. او حالا با امضای قراردادی به لوینگستون اسکاتلند پیوسته است.

باشگاه پرسپولیس که در ماه های اخیر شکایت بی فایده خود را از استوکس در کمیته معین شرایط بازیکنان و مربیان فدراسیون فوتبال ایران پیگیری می کرد، حالا میخواهد به فیفا شکایت کند تا بلکه بتواند حق حقوق خود را از استوکس بگیرد.

استوکس: در ایران دچار شوک فرهنگی شدم

مهاجم سابق ایرلندی تیم فوتبال پرسپولیس گفت که در ایران راحت نبوده و دچار نوعی شوک فرهنگی شده است.

به گزارش بی بی سی اسپورت، آنتونی استوکس یکی از خرید های ناموفق پرسپولیس بود که بعد از انجام چند ملاقات، به ایران بازنگشت و کار او در این تیم به سرانجام رسید.

استوکس درباره شرایط خود و حواشی زیادی که داشته است، گفت: من فکر می کنم بسیاری از زمان ها حواشی زیاد و بی موردی برای من ایجاد شد که روی کار من تاثیر داشت. کار من این است که بیایم و فوتبال بازی کنم. این هیچ ربطی به زندگی شخصی من یا من به عنوان یک فرد ندارد. این چیزی است که من نگران آن هستم.

او درباره کار در ایران و تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از نظر فوتبال این تیم و مردم، عالی بودند؛ اما از نظر فرهنگی برای کسی مثل من بسیار سخت بود و دچار یک نوع شوک شدم. این یک تجربه خوب و یک درس زندگی خوب بود که بتوانم در شرایطی که منطقه راحتی برای من نیست، خودم را پیدا کنم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: فرارو
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 3893

به "گاف عجیب پرسپولیس در قرارداد استوکس!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گاف عجیب پرسپولیس در قرارداد استوکس!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید