گرسنگی باعث تقویت حافظه می شود !!!

به گزارش مجله بای بلاگ، پژوهش های جدید نشان می دهد که گرسنگی می تواند به تقویت حافظه و یادآوری محفوظات کمک کند.

گرسنگی باعث تقویت حافظه می شود !!!

دکتر سید محمد طباطبایی متخصص مغز و اعصاب گفت: اگر این هورمون گرسنگی می تواند تعداد ارتباط عصب ها با بخشی از مغز را که محفوظات جدید در آن ها حفظ می شود افزایش دهد، خالی بودن شکم هورمون گرلین را وارد جریان خون می کند و موجب فعال شدن عصب های گیرنده مغز می شود.

وی ادامه داد: همچنین این هورمون بر عملکرد ناحیه ای از مغز به نام هیپوکامپ که در یادگیری ضروری است، تاثیر می گذارد و باعث افزایش تعداد اتصالات عصبی در این ناحیه می شود.

طباطبائی شرح داد: از طرفی کم خوابی نیز مقدار گرلین را افزایش و مقدار لپتین را کاهش می دهد و این منجر به افزایش وزن می شود. تحقیقات نشان داده است کسانی که کمتر از 8 ساعت می خوابند، لپتین کمتر و گرلین بیشتری داشته و مقدار چربی بدنشان بیشتر می باشد.

وی در پایان گفت: نمودار این رابطه بین طول خواب و چربی بدن به صورت یک منحنی u یو شکل است و یک رابطه خطی وجود ندارد، بنابراین با خوابیدن بیشتر نمی توان وزن را کم نمود، بلکه باید خواب در حد تعادل یعنی 8 ساعت در 24 ساعت باشد.

گردآوری: گروه هفت گنج

منبع: باشگاه خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: هفت گنج
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 5115

به "گرسنگی باعث تقویت حافظه می شود !!!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرسنگی باعث تقویت حافظه می شود !!!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید