10 نکته برای خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب

به گزارش مجله بای بلاگ، بسیاری از افراد برای خرید بلیط هواپیمای به دنبال بهترین راه و روش برای خرید بلیط ارزان قیمت و مناسب هستند. چطور می توان بلیط مناسب را خریداری کرد؟ ریزه کاری ها و نکته های خرید بلیط هواپیما از علی بابا چیست؟

10 نکته برای خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب

قیمت خوب و مناسب فاکتور مهمی در انتخاب بلیط است زیرا برای بسیاری از افراد که به سفر تفریحی، زیارتی، درمانی یا تحصیلی می فرایند پرداختن رقم های کلان وجود ندارد و بلیط هواپیما با توجه به قیمت دلار و ارزهای اغلب گران تمام می گردد. ولی روش هایی وجود دارد که با توجه به آن می توانید بلیطی با قیمت مناسب بیابید.

در اینجا 10 نکته مهم و اساسی برای خرید بلیط را بیان می کنیم که با استفاده از آن می توانید بلیط مورد نظر خود را با قیمت کمتر بیابید، یکی از مهم ترین این راه ها خرید زودهنگام بلیط است، خرید در لحظات آخر و همچنین چندین ماه مانده به تاریخ پرواز می تواند بسیار به صرفه باشد. اگر شما اصرار بر استفاده از شرکت هواپیمایی خاصی نداشته باشید و همچنین در شهر مقصد خود انعطاف پذیر باشید نیز می توانید بلیط های مناسبی بیابید.

اهمیت زمان در خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب

بلیط هواپیما در سفرهای در حدود یک سوم یا شاید نیمی از هزینه سفر را تشکیل می دهد و با کاهش هزینه ای که برای بلیط می پردازید ممکن است هزینه سفر بسیار مناسب تر گردد؛ بنابراین یافتن روش ها و نکته هایی برای خرید بلیط با قیمت مناسب اهمیت دارد.

بلیط هواپیمای را شرکت های گوناگونی ارائه می دهند و با توجه به نوع خدمات و کیفیت آن قیمت این بلیط ها نیز متفاوت است، علاوه بر این اگر بلیط را زودتر تهیه کنید نیز به دلیل پرداخت مبلغ چند ماه قبل سفر، شرکت ها مبلغ کمتری از شما دریافت خواهند کرد، اگر هواپیمایی در لحظات آخر بدون مسافر باقی بماند و مسافران اندکی داشته باشد نیز شرکت های هوایی نرخ بلیط را کاهش می دهند تا مسافرانی برای این سفر هوایی جذب نمایند.

بنابراین اگر برنامه ریزی طولانی مدتی برای سفر دارید و میدانید که چندین ماه دیگر سفری به کشوری خواهید داشت زودتر اقدام به خرید بلیط کنید. اگر هم برنامه ریزی خاصی ندارید و مایلید سفر بروید و زمان آن برای شما مهم نیست می توانید از بلیط لحظه آخر بهره ببرید البته ممکن است این اقدام موفقیت آمیز نباشد و بلیط مورد نظر شما تمام گردد ولی در مواردی نیز می توانید با قیمت بسیار مناسب بلیط خود را تهیه کنید.

بلیط خود را چند ماه زود خریداری کنید

خرید بلیط چندین ماه زودتر از زمان سفر روشی مناسب برای خرید است. قیمت بلیط هر چه به تاریخ پرواز نزدیک شوید بیشتر خواهند شد. بهترین زمان برای خرید بلیط به این شیوه 10 تا 11 ماه قبل از سفر است.

اگر دیر به پرواز برسیم چه کار کنیم؟

در لحظات آخر خرید کنید

یک روش بسیار به صرفه ولی پر ریسک خرید بلیط در آخرین لحظات است. به این ترتیب آخرین قیمت بلیط هواپیما که اعلام شده را پرداخت خواهید کرد که به طورمعمول قیمتی مناسب و ارزان است.

در زمان خلوت سال سفر کنید

بعضی از ایام برای سفر هواداران بیشتری دارد اول و آخر هر فصل به دلیل وجود مسافر و گردشگرهای فراوان قیمت بلیط افزایش پیدا می کنید ولی در وسط هر فصل مسافران کمتری تمایل به سفر و گردش دارند و قیمت های بلیط مناسب تر خواهد بود. در این ایام دانشجویان سفر نمی نمایند و دوره تعطیلات بیشتر افراد نیز نیست. خرید بلیط هواپیما برای سفر در اواسط فصول می توان بسیار به صرفه تر از سایر زمان ها باشد.

آنلاین خرید کنید

خرید آنلاین بلیط هواپیما به چند دلیل می تواند مناسب باشد، علاوه بر صرفه جویی در وقت و سرعت عمل این شیوه خرید برای یافتن بهترین قیمت ها نیز مناسب است. اگر شما به سایت های معتبر خرید بلیط مراجعه کنید چند روش برای یافتن بهترین قیمت در تاریخ های متفاوت خواهید داشت و با اطمینان می توانید کمترین قیمت را بپردازید. با استفاده از سایت علی بابا نیز می توانید بلیط هواپیما علی بابا را با بهترین قیمت خریداری کنید.

به سایت معتبر مراجعه کنید

امروزه افراد کمتری برای خرید بلیط هواپیما به آژانس های مسافرتی مراجعه می نمایند و تمایل مسافران به خرید آنلاین بیشتر شده است. سایت های فراوانی برای خریدوفروش بلیط وجود دارد ولی برای جلوگیری از ضررهای احتمالی به خاطر داشته باشید که به سایت معتبر مراجعه کنید.

قیمت ها را مقایسه کنید

وقتی به صورت آنلاین خرید می کنید این امکان را نیز دارید که قیمت های بلیط شرکت های هواپیمایی مختلف را با هم مقایسه کنید و همین طور روزهای مختلف هفته را نیز آنالیز نموده و بهترین تاریخ و زمان و شرکت هوایی را که کیفیت مناسب و همچنین قیمت پایین تری دارد انتخاب نموده و بلیط خود را خریداری کنید.

انعطاف پذیر باشید

اگر در انتخاب شرکت هواپیمایی، انتخاب شهر مقصد و همین طور انتخاب زمان انعطاف پذیر باشید می توانید بلیط با قیمت مناسب بیابید.

عجله نکنید

در خرید از سایت های آنلاین گاهی با بلیط بسیار ارزانی روبه رو می شوید که قیمت آن ها شما را متعجب می نماید، این بلیط ها قیمت و کیفیتی مناسب دارند ولی زمان آغاز پرواز و انتهای آن بسیار طولانی است. در واقع این بلیط ها برای افرادی که عجله ندارند مناسب است.

اگر شما به همراه کودک خود سفر می کنید این بلیط مناسب شما نیست ولی اگر به تنهایی سفر می کنید و برای رسیدن به مقصد عجله ندارید می توانید از بلیط با توقف در دو یا سه فرودگاه بهره ببرید. گاهی سفر 6 ساعته شما بیش از یک روز به طول می انجامد ولی قیمت نهایی که برای بلیط می پردازید بسیار به صرفه است.

شهر مقصد را تغییر دهید

گاهی شما قصد سفر به ایتالیا را دارید ولی برایتان اهمیتی ندارد ابتدا در کدام شهر گردش کنید و سپس به سایر شهرها بروید. اگر برنامه سفر شما از قبل برنامه ریزی نشده و یک سفر کاری نیست می توانید از این روش برای کاهش هزینه سفر بهره ببرید. با مقایسه قیمت بلیط و کیفیت خدمات آن در شهرهای مختلف یک کشور بلیط ارزان تر را انتخاب کنید. قیمت بلیط به شهرهای مختلف در یک کشور با هم تفاوت دارد و می توانید به این روش بهترین و مناسب ترین بلیط را انتخاب کنید.

روز سفر خود را تغییر دهید

قیمت بلیط هواپیما در روزهای مختلف هفته متفاوت است. اگر روز خاصی را برای سفر در نظر ندارید و یا می توانید یکی دو روز سفر خود را جا به جا کنید بهتر است قیمت و شرایط بلیط ها در روزهای بعد و قبل را نیز آنالیز کنید. به این ترتیب بهترین بلیط در بازه زمانی که لازم دارید را می یابید و خریدی به صرفه خواهید داشت.

از نتایج تحقیقات بهره ببرید

آنالیز هایی که محققان انجام داده اند نشان داده است برای خرید بلیط به صرفه و مناسب بهتر است در روزهای شنبه، سه شنبه و چهارشنبه سفر کنید. روزهای آخر هفته بلیط هواپیما گران تر خواهد بود

7 هفته پیش از پرواز بهترین زمان برای خرید بلیط است و 14 روز قبل از تاریخ پرواز زمان بدی برای خرید است؛ زیرا قیمت بلیط هواپیما آنی است و هرلحظه تغییر می نماید.

کشور کانادا یکی از کشورهای سردسیر اما پیشرفته و زیبا است که میزان جرم و جنایت در آن بسیار پایین است به طوری که هشتمین…

امروزه اتوبوس ها برای سفر به هر مقصدی بهترین انتخابی هستند که می توانید داشته باشید. ممکن است بعضی از شهرها دارای خط راه آهن و یا فرودگاه…

شاید تصور کنید به محض اینکه از ایران خارج شوید؛ در هر کشور و شهری به اینترنت پرسرعت و وای فای رایگان دسترسی دارید. این طور نیست…

وارد فصل تابستان شدیم. حتما برای خودتان برنامه یک سفر را چیدید و می خواهید سال جاری تابستان به مسافرت بروید. هنگامی که از خانه دور می شویم؛…

tour-malaysia.ir: تور مالزی ارزان قیمت، تور پنانگ، کوالالامپور، لنکاوی، تور لحظه آخری مالزی را همراه ما باشید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: شبکه چی
انتشار: 24 مهر 1400 بروزرسانی: 24 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 177

به "10 نکته برای خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 نکته برای خرید بلیط هواپیما با قیمت مناسب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید