ابتلای 16 نفر دیگر به کرونا و فوت یک نفر در استان کرمان

به گزارش مجله بای بلاگ، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه طی روز گذشته، 16 نفر دیگر به بیماری کووید 19 مبتلا شده اند که با این تعداد، مجموع مبتلایان به این بیماری از ابتدای اپیدمی تا به امروز به 458 مورد رسیده است، گفت: با فوت یک نفر دیگر از بیماران، مجموع فوتی ها در استان به 47 نفر رسید.

ابتلای 16 نفر دیگر به کرونا و فوت یک نفر در استان کرمان

به گزارش خبرنگار از ، مهدی شفیعی، مدیر گروه مبارزه با بیماری های واگیردار و سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان امروز در نشست خبری گفت: در 24 ساعت گذشته از 80 مورد نمونه ارسال شده برای آزمایشگاه، تست 16 نفر، 9 زن و 7 مرد، به بیماری کووید 19 مثبت اعلام شده است که با این تعداد، مجموع موارد مثبت به این بیماری در استان از ابتدای اپیدمی به 458 مورد رسیده است.

او با بیان اینکه از موارد ابتلای جدید 14 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان و 2 نفر در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم هستند، اضافه کرد: این افراد شامل 7 مورد بستری، 7 مورد اطرافیان بیمار، یک مورد سرپایی و یک مورد پرسنل هستند.

شفیعی با بیان اینکه در روز گذشته 9 مورد با حال عمومی خوب، ترخیص شده اند که با این تعداد، مجموع بهبود یافتگان به 266 مورد رسیده است، اضافه کرد: تعداد افراد بستری در بیمارستان ها به علت ابتلا به کووید 19 از ابتدا تا به امروز 342 نفر بوده که هم اکنون 29 نفر در بیمارستان های استان کرمان هستند که از این تعداد، پنج بیمار در آی سی یو بستری و 21 نفر در نقاهتگاه های استان حضور دارند.

او با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته تست یک مورد از پرسنل مثبت شده است، گفت: در مجموع 43 نفر از پرسنل به این بیماری مبتلا شده اند.

شفیعی اعلام کرد: متاسفانه در 24 ساعت گذشته یک نفر از شهرستان زرند به دلیل ابتلا به کووید 19 جان خود را از دست داده است که در مجموع از ابتدا تا به امروز 47 نفر در استان کرمان به دلیل ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

او تفکیک نمونه های مثبت براساس دانشگاه ها و دانشکده علوم پزشکی استان از ابتدا تا به امروز را بدین توضیح اعلام کرد: دانشگاه علوم پزشکی کرمان: 344مورد، دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان: 49 مورد، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت: 24 مورد، دانشگاه علوم پزشکی بم: 26 مورد، دانشکده علوم پزشکی سیرجان: 15 مورد است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی با بیان اینکه با راه اندازی آزمایشگاه دوم از هفته قبل، در حال تست از همه اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا هستیم و حتی اگر علامت نداشته باشند، هم تست و ارزیابی می شوند، گفت: آزمایشگاه سوم در دانشکده پزشکی در حال آماده سازی است که با بهره بردن از آن در گام دوم برنامه ملی مقابله با کرونا، بتوانیم غربالگری زود هنگام را ارائه و قبل از بستری با کوچکترین علائم بالینی، بیماری را تشخیص و قطع زنجیره انتقال را داشته باشیم و در صورت لزوم آزمایشگاه سوم هم می تواند خدمت رسانی انجام دهد.

او گفت: شهرستان های بم، رفسنجان و جیرفت و سیرجان در حال کنترل تایید نهایی برای راه اندازی آزمایشگاه تشخیص کرونا هستند که به زنجیره آزمایشگاهی استان اضافه شوند و جواب ها با سرعت بیشتری آماده شوند.

م

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

تور کانادا: تور کانادا | برای دیدار از شگفتی های کشور زیبای کانادا و دریافت ویزای مولتی 5 ساله کانادا با ما همراه باشید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 1 مهر 1400 بروزرسانی: 1 مهر 1400 گردآورنده: buy-blog.ir شناسه مطلب: 1676

به "ابتلای 16 نفر دیگر به کرونا و فوت یک نفر در استان کرمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابتلای 16 نفر دیگر به کرونا و فوت یک نفر در استان کرمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید